Yıl başından bu yana artan performansıyla Türkiye pazarında öne çıkan Citroën, haziran ayında gerçekleştirdiği 8 bin 14 adetlik satışla ayı 5’inci sırada tamamladı.

Markanın ilk 6 aylık satışları ise, geçen yılın aynı dönemine göre 2,5 kat artarak 32 bin 30 adede ulaştı. Markanın dikkat çekici satış performansı, Türkiye’nin global pazardaki konumunu da güçlendirdi. Mayıs ayında olduğu gibi haziranda da dünyada Citroën’in en fazla satış yapılan ikinci ülkesi olan Türkiye, ilk 6 aylık dönemde de globalde 5’inci sıradan 3’üncülüğe yükselmiş oldu.
Citroën
2022 satışlarını geride bıraktık! Citroën’in ilk 6 ayda 5 bin 361 adetle en fazla tercih edilen modeli olan C3, haziran ayında yüzde 7,6’lık pazar payına ulaştı. B-HB segmentinde 3’üncü sırada yer alan C3, geçen yılın aynı ayına göre satışlarını yüzde 125 artırarak dikkatleri üzerine çekti. Markanın kompakt HB modeli C4 ise, segmentinde yüzde 11,5’lik paya ulaştı ve ikinci sıraya yükseldi.  Markanın SUV segment temsilcileri C3 Aircross ve C5 Aircross modelleri de, 2022 yılının haziran ayına göre satışlarını sırısıyla yüzde 49 ve yüzde 229 seviyesinde artırmış oldu. Citroën, binek araçtaki performansını hafif ticari araç pazarında da sürdürdü. Markanın iddialı oyuncusu Berlingo, haziran ayında elde ettiği yüzde 19,3’lük pazar payıyla segmentinin en fazla satılan ikinci modeli oldu. Berlingo, geçen yılın aynı ayına göre de satışlarını yüzde 277 artırarak öne çıktı. Citroën Yılın ilk yarısındaki performansla Citroën Türkiye, global pazarda üçüncü sıraya yükseldiğ. Haziran ayı baz alındığında ise Türkiye olarak, Fransa’dan sonra dünyada en fazla Citroën’in satıldığı ülke olmayı başardı. Bu yılki hedef ise satışlarda hafif ticari modellerin payını yüzde 30’a çıkarmak. İlk 6 ayda 10 bin 71 adet ticari araç satışı yapan marka bugün itibarıyla hafif ticari araçların payını yüzde 31,4 seviyesine ulaştırdı.

Muhabir: ecevit bıktım