Netflix’ten 2022’nin ilk çeyreği için gelen yeni rapor, toplam abone sayısının 221,64 milyona gerilediğini ortaya koydu. Şirket, tüm yayın hizmetleri arasında hala en büyük aboneye sahip, ancak son grafik, analistlerin beklediği 2,5 milyonluk abone artışının tam tersi yönünde.
Covid-19 pandemisi sayesinde son iki yıldır abone sayısında beklentilerin üstüne çıkmayı başaran dijital dizi ve film platformu, 2022’de geri dönüş yaşamaya başladı. Şirketin abone artırma girişimi, 2022’nin ilk çeyreğinde korkunç bir şekilde düştü. Küresel olarak 200 bin abone kaybı bildiren Netflix, daha büyük kayıpların kapıda olduğunu söyledi.
Platform, bu yılın ikinci çeyreğinde 2 milyon kadar abone kaybedeceğini tahmin ediyor. Hissedarlara yazdığı açıklamada, abone kaybını dört faktöre bağladı. Bu faktörler arasında internet ve akıllı TV satışındaki yavaşlama, haneler arası hesap paylaşımı, ortaya çıkan diğer yayın hizmetleri ve artan enflasyon yer aldı.
200 binden fazla abone kaybeden Netflix’in halihazırda 221,64 milyon kullanıcısı bulunuyor. Şirket abone konusunda gerileme yaşasa da, gelir artışı konusunda geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 10’luk büyüme gördü. Platform, son çeyrekte 7,8 milyar dolar kazanarak 1,6 milyar dolarlık kar bildirdi.
Netflix, geçen yılın aynı döneminde kazandığı 1,5 milyon aboneye kıyasla 2022’nin ikinci çeyreği için iki milyon abone kaybı yaşayacağı konusunda yatırımcıları uyardı. Platform, Avrupa kullanıcılarını özellikle Rusya-Ukrayna krizi yüzünden kaybettiğinin altını çizdi.