Teknolojiyle beraber hızla hayatımıza giren ve kendine kalıcı bir yer edinen sosyal medya, beraberinde bol takipçili kullanıcıları yani fenomenleri ve içerik üreticilerini de getirdi.
Forbes’un belirlediği listede de sosyal medyanın yıldız isimleri, sadece takipçi sayılarıyla değil; aynı zamanda kazançlarındaki yükselişle de dikkat çekiyor.
Forbes gibi, sosyal medya araştırma şirketi Influencer Marketing Hub da bu üretken kesimi incelediğinde markaların, 2023 yılında yaratıcı pazarlamaya tahmini olarak 21 milyar dolar harcadığını, bu rakamın yedi yıl önce sadece 1,6 milyar dolar olduğunu belirtiyor.
Omnicom PR Group’tan Erin Lanuti, “Influencerlara, hedef kitleleri çok güveniyorlar. Ürünleri dakikalar içinde satabiliyorlar” diyor.
Forbes tarafından oluşturulan fenomenler listesi ise şu şekilde: