Genel

Kara Cuma böyle "Yalan Cuma" oldu

ABD ve İngiltere’de büyük indirimlerin yapıldığı Black Friday (Kara Cuma), Türkiye’de fiyasko oldu. Firmalar önce fiyatı artırıp, sonra sözde indirim yaptı.

E-Ticaret ve perakende sektöründe alışveriş çılgınlığı başladı. ABD ve İngiltere'de reel ve büyük indirimlerle tanınan Black Friday; taklit isimlerle Türkiye'de de uygulanmaya çalışıldı ama fiyasko oldu. Kara Cuma, Efsane Cuma, Şahane Cuma isimleriyle firmalar, yüzde 90'a varan indirimler yapacağını açıkladı. Kara Cuma'yı, Türkiye'deki e-ticaret siteleri ve bazı markalar önce büyük haberlerle tanıttı.

Kimi firmaların bugün ve yarın da devam ettirdiği sözde indirimler ile hem perakende hem e-ticaret tarafında, alışveriş rekoru beklendiği açıklandı. Ama ne yazık ki indirimler umulduğu gibi olmadı. Fiyatların önceden şişirilip sonra normal seviyeye çekilerek indirim olarak sunulması, tüketiciyi kızdırdı. Kara Cuma, birkaç firma hariç, sezon boyu uygulanan indirim taktiklerinden öteye geçemedi. Bazı şirketler de neredeyse her alışverişte kasada yapılan yüzde 10-20 gibi indirimleri "efsane" olarak duyurdu.