Genel

Bir kilo çaya 181 bin lira! İşte İstanbul Belediyesindeki israf ve yolsuzluğun belgeleri

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı Metro A.Ş., 1000 gram çaya 181 bin 440 lira ödemiş. Çaykur'da çayın kilosu 13 lira.

Çiçek şenliği tanıtımına 9 milyon 800 bin TL harcanmış.

Bayram tebrik kartı için ihale üçe bölünmüş, üç ayrı şirkete 4 milyon 500 bin lira ödenmiş

Çiçek şenliğinin tanıtımı için tami 9 milyon 800 bin lira ödenmiş.

Doğal gaz şirketi İGDAŞ'ın net ve mobil uygulamasının sadece geliştirilmesi için yazılım şirketine ödediği fahiş fiyat: 619 bin lira

Çalışanların bilgisayarlarının IP numaralarından hangi sitelere girdiğini öğrenip fişlemek için ihale açılmış

Yine ihale yasasına takılmamak için yazılım ihalesi de ikiye bölünmüş

İşte İBB'den her ay 'kaşe bedeli' adı altında binlerce lira para alan şarkıcılar ve organizasyon şirketleri

Her ay para alan organizasyon şirketlerinin listesi uzayıp gidiyor

İsraf listesinin sonu gelmiyor...

Müvekkil Metro İstanbul, İstanbul’daki kent içi metro, tramvay hatlarını işleten, günde 2 milyonun üzerindeki yolcuya hizmet eden bir İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştirak şirketidir. Söz konusu habere konu olan alım miktarı 1.000 gr olmayıp, 1000 gramlık paketler halinde toplam 9.000 kg Çaykur ürünü Rize Turist Çayıdır. Alım usulü olarak,4734 sayılı kamu İhale Yasasının 3. E İstisna maddesi doğrultusunda direkt sermayesi %100 bir kamu kuruluşu olan Çay işletmeleri Genel Müdürlüğü’nden alım işlemi yapılmıştır. İlgili mevzuat gereği de kamu kurum ve kuruluşları Çaykur’dan direkt alım yapabilmektedir. İhale sonuç ilanında ihale isminde geçen 1.000 gramlık paket ifadesi, miktarı değil ihalenin ismini ifade etmektedir. İhale içi ödenen bedel Çay İşletmeleri Genel Müdürlüğü Kamu Kurum ve Kuruluşları Sıcak Çay Satış Fiyat Listesi 11.Sıradaki ürün, 49 günlük vadeli fiyat, 1 Kg (100 gr) fiyatı 20.16 TL olup 9000 kg için toplam 181.440 TL üzerinden Çaykur’la sözleşme imzalanmıştır. Söz konusu alım, personelimizin bir yıllık ihtiyacı olarak satın alınmıştır. İşbu ihale konusu ve içeriği farklı olmasına rağmen, kamuoyu nezdinde ihale konusu alımın müvekkil şirket tarafından yolsuzluk ve israf yapıldığı yönünde bir izlenim oluşturmaya çalışmak müvekkil şirketin kişiliğine yapılmış affedilmez bir saldırıdır. Keza bu haber nedeniyle müvekkil şirketin şahsi ve ekonomik menfaatleri zarar görmekte, ticari itibarı zedelenmektedir.