2023'te en çok şikayet edilenler! Fahiş kira, dolandırıcılık...
Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, tüketicilerin satın aldıkları ürün ve hizmete yönelik yaşadıkları mağduriyeti gidermek amacıyla 61 ildeki tüketici birliklerine yaptığı başvuru sayısının, önceki yıllara göre arttığını söyledi. En fazla ev sahibi ve kiracı anlaşmazlıklarından kaynaklı fahiş kira artışı şikâyet edilirken, dolandırıcılık şikâyetlerinde de artış oldu.
Bu yıl ülke genelinde tüketici birliğine yaklaşık 11 bin şikâyette bulunulduğunu belirten Gündüz, şikâyetlerin yüzde 70'inin ev sahibi ile kiracı arasındaki anlaşmazlıklar, gıda güvenliği ile fiyatı, mesafeli satış ve kargo hizmetindeki mağduriyeti kapsadığını dile getirdi.
Gündüz, "2023 yılında tüketicilerimizden gelen en çok şikâyet, fahiş fiyat artışı oldu. Fiyat artışından dolayı 1976 şikâyet yapıldı. Sonrasında gıda fiyatları hakkında şikâyet aldık. Raf ile kasa fiyatı arasındaki fark, stokçuluk ile fiyat artışı konularında 1922 şikâyet aldık.
Kentsel dönüşümden kaynaklı tüketici endişeleri ve müteahhitler hakkında şikâyetler arttı. Kentsel dönüşüm konusunda 815 şikâyet yapıldı. Ev sahibi kiracı anlaşmazlıklarından kaynaklı tahliye taahhütnamesine yönelik 713 şikâyet birliklerimize ulaştı. İnternet ortamında yapılan alışverişten kaynaklı 677 şikâyet yapıldı" dedi.
Gündüz, şikâyetler arasında geçmiş yıllara göre, 'Kargonuz gönderildi. Teslim almadığınız için ücretini ödemelisiniz. Ödemezseniz icraya verileceksiniz' yazılı mesajlara yönelik dolandırıcılık faaliyetleri hakkında şikâyette artış yaşandığını vurguladı.
Kargo firması adına atılan mesajlara yönelik 623 şikâyet aldıklarını aktaran Gündüz, "Bunların yanı sıra tüketici birliklerine, hakem heyetleri kararı, banka promosyonu, kredi kartı aidatı, kedi ve köpek maması fiyatı, mesafeli satışlarda şirketlerin 'stokta yok' uyarısıyla sipariş iptali ve fiyat artırması gibi farklı konularda çok sayıda şikâyetler yapıldı" dedi.