Ford bayileri aradan çıkarmayı planlıyor

Yayın tarihi: 7 Haziran 2022 Salı 7:00 am - Güncelleme: 6 Haziran 2022 Pazartesi 5:17 pm

Ford elektrikli otomobil satışlarının tamamını online olarak yaparak bayileri aradan çıkarmayı planlıyor.

Amerikan otomobil devi Ford elektrikli otomobil alanında daha etkili olabilmek için önemli yatırımlar yapıyor. Elektrikli otomobilleri gelecek planlarının önemli bir parçası olarak gören Ford, bir yandan otomobillerini yenilerken, bir yandan da bu otomobilleri kullanıcılarla buluşturma yöntemlerinde yeniliğe gidiyor.

Ford’un başkanı Jim Farley, elektrikli otomobilleri için sabit bir fiyat belirleyip, tüm elektrikli otomobillerini online olarak satabileceklerini söyledi. IBM’in konferansında konuşan Farley, ileride tüm elektrikli otomobil satışlarını online olarak gerçekleştirmeyi planladıklarını söyledi. Farley’ye göre ileride otomobil bayileri araba stoklayan galerin yerine kullanıcıların online siparişlerini teslim alacağı müşteri hizmet merkezleri haline gelecek. Ayrıca kullanıcıların yeni Ford otomobillerini doğrudan evlerine teslim ettirme seçeneği de olacak.

Ford elektrikli otomobil

 

Farley, araba fiyatlarında pazarlık kısmını ve satıcı payını ortadan kaldırmaları gerektiğini söyledi. Ford başkanına göre kullanıcılar istedikleri otomobili satıcıların uygun gördüğü fiyata razı olmadan, şirket tarafından belirlenen sabit bir fiyattan alabilmeli. Farley bunun için otomobil satışlarını online platforma taşımanın şart olduğuna inanıyor.

Ford elektrikli otomobil alanında oldukça iddialı hale gelmiş durumda. Amerikalı otomobil üreticisi, yakında Tesla’yı geride bırakarak en çok elektrikli otomobil satan şirket olmayı hedefliyor. Farley, şirketin 2023 yılınad 600 bin elektrikli otomobil üretmeyi planladığını söyledi.

Son olarak Farley elektrikli otomobil fiyatları hakkında da konuştu. Farley’ye göre elektrikli otomobil fiyatları düşmeye devam edecek. Ford başkanı, batarya fiyatları ve dağıtım masrafları düştükçe ortalama bir elektrikli otomobilin yaklaşık 25 bin dolara alınabileceğini düşünüyor.

Unutulan abonelikler kullanıcılara pahalıya mal oluyor