Facebook TikTok ile rekabete hazırlanıyor

Yayın tarihi: 18 Haziran 2022 Cumartesi 10:00 am - Güncelleme: 17 Haziran 2022 Cuma 7:47 pm

Mark Zuckerberg ve diğer Meta yöneticileri, bir süredir TikTok ile rekabet etmenin en büyük öncelikleri olduğunu açıkça belirtmişlerdi. Şimdi, bunu başarmak için Facebook uygulamasını nasıl tamamen elden geçirmeyi planladıklarına dair bazı ayrıntılarımız var.

Bir Facebook yöneticisinden gelen bir açıklamaya göre, sosyal ağ, Facebook’un ana beslemesinin, sayfalardan, içerik oluşturuculardan ve henüz takip etmediğiniz kişilerden önerilen içeriği büyük ölçüde vurgulayacak büyük bir yeniden tasarımı üzerinde çalışıyor.

 

Meta’da Facebook uygulamasının başındaki Tom Alison’ın açıklaması, amacın Facebook’u TikTok’un “Sizin İçin” beslemesine benzer şekilde büyük ölçüde önerilere dayanan bir “Keşif Motoru”na kaydırmak olduğunu belirtiyor. Öneriler esas olarak Reels de dahil olmak üzere “bağlantısız” içerikten geliyor ve kullanıcılar akışlarında arkadaşlarından ve ailelerinden daha az gönderi görüyor. Plan ayrıca, kullanıcıları söz konusu “Keşif Motoru”ndan daha fazla içerik paylaşmaya teşvik etmek amacıyla Messenger’ın gelen kutusunu Facebook uygulamasına geri getirecek.

 

Meta

Meta’nın, bazıları Instagram’da halihazırda meydana gelen ayna değişiklikleri olan bu değişiklikleri uygulamasının ne kadar süreceği belli değil. Ancak bu, Meta yöneticilerinin Facebook uygulamasında yapılacak büyük değişiklikleri ilk kez ima etmesi değil, hatta sosyal ağdan “Keşif Motoru”na yaklaşan bir dönüşümü ilk kez duymuyoruz. Zuckerberg, Nisan ayında şirketin, kullanıcıların sosyal grafikleri üzerinde AI odaklı önerileri vurgulamak için beslemelerin dinamiklerini değiştirecek bir “büyük değişimin” ortasında olduğunu söylemişti.

Yine de Alison’dan gelen açıklama, umutsuzca TikTok’a yetişmeye çalışan şirket için yeni önceliklerin ne kadar önemli olduğunu açıkça ortaya koyuyor.

Ancak daha fazla tavsiyeye geçiş, şirket için de sorunlu olabilir. Şirketin mevcut öneri algoritmaları, bölücülükten yararlanmak ve yanlış bilgileri teşvik etmekle suçlanıyor. Alison, önerilen içerikler için daha katı kurallar olacağını söylüyor ve şirketin “olumsuz deneyimleri” azaltma yükümlülüğüne dair bakış açısını değiştirdiğini belirtiyor.

Qualcomm AB’ye 1 milyar dolar ceza ödemekten kurtuldu