AKP'li Cumhurbaşkanı  Erdoğan, 1915 Çanakkale Köprüsü Açılış Töreni'nde konuştu. Erdoğan, köprü geçiş ücretinin 200 TL olduğunu açıkladı.

AKP'li Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, 1915 Çanakkale Köprüsü'nün  açılış ücretinin 200 TL olduğunu açıkladı. Erdoğan, halka ücretin  pahalı olup olmadığını sordu. Köprü açılışında bulunan vatandaşlar ise pahalı diyerek yanıt verdi. Erdoğan'ın konuşmasından önce çıkanlar şöyle:
Coşkunuz, coşkumuzdur. Bu ilginiz bugün açılışını yaptığımız bu eserin ne anlama geldiğini en güzel şekilde ifade etmektedir. Binlerce yıl, binlerce yıl boyunca farklı medeniyetlerin, kültürlerin, toplumların gözbebeği olmuş Çanakkale, bugün yepyeni bir geleceğe kucak açıyor. Çanakkale Boğazı'na yakut gerdanlık olarak gördüğümüz 1915 Çanakkale Köprüsü'nün açılışını yapmak üzere bir aradayız. Bugün önce Çanakkale şehitlerimize gittik, anmamızı yaptık. Şehitlerimizin aziz hatıralarına, ecdadın 107 yıl önce kazandığı muhteşem zafere adadığımız 1915 Çanakkale Köprüsü'nü bir hilal uğruna, tarihe gömülemeyecek kadar büyük ecdada ithaf ediyoruz. Ülkemize, milletimize, şehrimize, tüm insanlığa hayırlı olmasını diliyorum. Bu köprümüzde tıpkı İstanbul Boğazı'ndaki 15 Temmuz Şehitler Köprüsü, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Marmaray, Avrasya Tüneli gibi, ve şimdi burada 6. köprüyü açıyoruz. 143 yıl önce Sultan Abdülhamid Han o köprülerin eskiz çalışmalarını yapmıştı. Hayata geçirilemeyen Abdülhamid Han yadigarı bu projelerin bir kısmını hayata geçirmek bize nasip oldu.

KÖPRÜNÜN SEMBOL RAKAMLARI

Köprümüzün isminin başındaki 1915, 1. Dünya Savaşı'nın en kanlı, en ibretlik mücadelelerine sahne olan Çanakkale'de deniz zaferini kazandığımız yılı, kule yüksekliği 318 metre de martın 18'ini ifade ediyor. 3, Mart ayı, 18, bugün. Orta açıklığın uzunluğu 2023 metre ise Cumhuriyetimizin kuruluşunun 100. yılının, büyük hedeflerimizin işaretidir. Az önce Güney Kore Başbakanı'nı dinledim. Heyecanını gördünüz değil mi? Kore herhangi bir anlaşma şu, bu yokken, o zaman da bizim büyüklerimiz, ne yaptılar, Kore'de savaşa gittiler. Orada şehit olanlar oldu. Şu anda orada kabristanları var. İnanıyorum ki en kısa zamanda ticaret hacmimizi 20 milyar dolara çıkaracağız. Türkiye'nin istediğinde başaramayacağı hiçbir şey olmadığını dosta düşmana gösterdik, gösteriyoruz. Karşımızda İstanbul'u Tekirdağ ve Çanakkale üzerinden Balıkesir'e bağlayacak dev bir ulaşım projesi var. İki kıtayı 6. defa birleştiren 1915 Çanakkale Köprüsü'nün hangi zorluklar aşılarak inşa edildiğinin hikayesini bu akşam TRT'de seyredebilirsiniz. İhmal etmeyin, belgesel.

YAP İŞLET DEVRET MODELİ

Ülkemizin bu yatırımla sadece zamandan, akaryakıt tüketiminden ve karbon salınımı azalımından kazancı, yıllık ne olacak biliyor musunuz? 415 milyon Euro. Yap işlet devret modeli ile inşa ettiğimiz son eserdir. İnşallah devamı gelecek, bununla kalmayacağız. Ülkemizde bu modelin en başarılı örnekleri bizim dönemimizde ortaya çıkmıştır. Almanya son 4 yılda 15 milyar dolarlık, kamu özel işbirliğine dayalı otoyol projesi yaptı. Asya ve Ortadoğu bölgelerinde de bu yaygın. Türkiye bu yöntemle son 20 yılda ulaştırmada 37,5 milyar dolarlık yatırımı hayata geçirdi. Kendi kasamızdan değil, dışarıdan getirmek suretiyle bunu başarmıştır. Milli gelirimize katkısı 395 milyar dolar. Üretime katkısı 838 milyar dolar. Master plan hazırlıkları süren altyapı projelerinin önemli kısmını da aynı modelle gerçekleştirmeyi düşünüyoruz. Türkiye, babasının temelini attığı eserin ancak torununun görebildiği dönemlerden aldığı dersle bu modeli geliştirerek yatırımlarını kısa sürede bitirmeyi tamamlamıştır. Garantili işletme döneminde bile kamuya aktarmaya başlayan bu eserleri, sonrasında da uzun yıllar devlete kazanç sağlamayı sürdürecektir. Bütçeden tek kuruş çıkmadan 200 bin kişiyi istihdam eden İstanbul Havalimanı, ilk yılında garanti yolcu sayısını aşarak kamuya 22 milyon Euro ilave gelir getirmiştir. Hastaneleri, yolları böyle yapıyoruz. Yapmaya da devam edeceğiz. Küresel ekonomik sistemin yeniden düzenlendiği şu dönemde ülkemizin, yatırım, insan gücü, üretim, ihracat potansiyeli ile öne çıkmasında bu modelin payı çok büyüktür. Karşı çıkanlara gereken yatırımları yapma konusunda hangi teklifleri olduğunu sorun. Bu soru onların ne derece boş konuştuklarını göstermeye yetecektir. Biz burada sadece bir köprüyü hizmete açmıyoruz, biz burada Türkiye'nin bugünü ile geleceği arasında bir kalkınma köprüsü kuruyoruz.

PAHALI MI?

Yap işlet devret modeli ile inşa ettiğimiz son eserdir. İnşallah devamı gelecek, bununla kalmayacağız. Ülkemizde bu modelin en başarılı örnekleri bizim dönemimizde ortaya çıkmıştır. Almanya son 4 yılda 15 milyar dolarlık, kamu özel işbirliğine dayalı otoyol projesi yaptı. Asya ve Ortadoğu bölgelerinde de bu yaygın. Türkiye bu yöntemle son 20 yılda ulaştırmada 37,5 milyar dolarlık yatırımı hayata geçirdi. Kendi kasamızdan değil, dışarıdan getirmek suretiyle bunu başarmıştır. Milli gelirimize katkısı 395 milyar dolar. Üretime katkısı 838 milyar dolar.Bu modele karşı çıkanlara, ülkenin kalkınması için hangi teklifleri olduğunu sorun. Bu soru, onların ne denli riyakar olduklarını gösterecektir. Biz burada bugün bir kalkınma köprüsü kuruyoruz.Otomobil geçişlerinin fiyatını 200 TL olarak belirledik. Pahalı mı? Bir hafta ücretsiz. Ondan sonra 200 TL. Burası yap-işlet-devret. Buradan aldığı para onun aleyhine ise bunu devletin kasasından biz ödeyeceğiz.