Emir Saray’dan mı geldi? Kara Cuma nasıl, Muhteşem Cuma oldu

Yayın tarihi: 27 Kasım 2019 Çarşamba 11:20 am - Güncelleme: 27 Kasım 2019 Çarşamba 11:23 am

Siyasal İslam için Cuma günü; Mübarek, kutsal, hayırlı olarak anılır. Başına uğursuzluğu çağrıştıran “Kara” kelimesi ile birlikte Cuma anılmaz.
Siyasal İslam’ın kalesi Külliye’de de bu çağrışımı dikkate alanlar var.

Bu dikkatleri yasakla uyguluyorlar.

Tüm Dünyada #BlackFriday etiketine Külliye’den müdahale geldi. Hükümete yakın olmayan alış veriş firmaları bile bu müdahaleye maruz kaldı.

Black Friday nedir?

Önce Black Friday’i kısaca anlatalım. Black Friday  (Türkçesi Kara Cuma)  ABD’de Şükran Günü’nden sonra gelen ilk Cuma gününe denk geliyor.  Mağazalar 1932 yılından beri Noel alış veriş sezonu için çok erken saatte açılır ve geç kapanırlar. 1961 yılından beri Black Friday olarak anılır ve firmalar çok sayıda müşteriye indirimli satış yapar .

Kara Cuma nasıl Efsane / Muhteşem oldu

Türkiye’nin en büyük alış veriş sitelerinin son bir haftada #BlackFriday tanıtım ve reklamlarını inceleyelim.

Örneğin; Doğuş Grubu ve Güney Kore ortaklı e-ticaret firması N11.  Anonsları EfsaneCuma

Hadi diyelim ki, Doğuş hükümete yakın. Bunu yapabilir.
Yakın olmayan Türkiye’nin en büyük e-ticaret şirketlerinden Hepsiburada’da da durum aynı.
Televizyonlara verdiği reklamlarda da bunu gösteriyor.

Etiket ne?

#EfsaneCuma

Hepsiburada’nın şu anda 17 binden fazla iş ortağı bulunuyor.  Aylık 32 milyon ziyaretçisi var. Hepsiburada’nın mobil uygulamasını 15 milyondan fazla tüketici indirdi.

İnternette Google’ın arama çubuğuna #EfsaneCuma diye yazılınca, görünüyor ki, hemen hemen tüm firmalar müşterilerine böyle çağrıda bulunuyor.

#BlackFriday diye yazınca da, Amazon çıkıyor karşımıza.

Peki bu çok mu önemli?
Önemli.
Arabaların üzerindeki siyah cam şeride müdahale edeceğini söyleyen Külliye’nin gündemi bu çünkü. Black Friday’den para kazanan ama ismini kullanmayan Saray.