Disney Netflix’e yavaş yavaş yetişmeye başladı

Yayın tarihi: 7 Ağustos 2020 Cuma 7:00 am - Güncelleme: 6 Ağustos 2020 Perşembe 11:55 am

Yıllardır Netflix’e karşı kendi stream platformunu geliştiren Disney , yorucu çabalarının sonuçlarını almaya başlıyor.

Bir dönem sağladığı içeriklerle Netflix’in bugünkü başarısında önemli bir etki sahibi olan Disney kendi stream platformu Disney+’yı kurmak için içeriklerini Netflix’ten çekmişti. Şimdi kendisi 100 milyon abone sayısına ulaşarak, ne kadar başarılı bir operasyon yürüttüğünü de ispatladı.

Ancak Disney’in abone sayısı tamamen Disney+ servisinin abonelerinden oluşmuyor. Disney, Disney+’nın yanında, artık şalterlerini kapatmayı tartıştığı HULU ve spor servisi ESPN toplamında 100 milyon aboneye ulaştı.

disney

Ancak yine de DisneyPlus servisinin abone sayısının bir seneden kısa sürede 58 milyona ulaşması tekrarı zor bir başarı. HULU abone sayısı 35 milyon ve ESPN abone sayısı da 8.5 milyona ulaşmış durumda.

Disney’in tüm bu servislerinden ikinci çeyrekte edindiği gelir ise 11.8 milyar dolar. Ancak bu rakam, geçen yıl elde edilen 20 milyar doların neredeyse yarısına yakın. Bu büyük düşüşün nedeni ise Covid-19 nedeniyle DisneyPlus servislerine ve içeriklerine reklam vermeyi kesen iş dünyası ile sinemaların ve eğlence sektörünün kapanmış olması. Disney aynı zamanda eğlence parkları da işleten dev bir eğlence şirketi ve virüs nedeniyle buradan elde ettiği tüm gelirleri kaybetti. Parklar nedeniyle Disney’in 3.5 milyar dolar zarar ettiği de vurgulanıyor.

Şirket eylül ayında ise, kapanan tiyatroların yerine tiyatrocuların oyunlarını online olarak sahneden canlı şekilde yayınlamalarına izin veren Mulan servisini hayata geçirecek. DisneyPlus servisine 30 dolar aylık abonelik ücreti ödeyerek premimum üye olanlar, Mulan üzerinden, tiyatrocuların oyunlarını canlı olarak izleyebilecekler. Tiyatro oyuncuları da sergileyecekleri oyunları, zamanlanmış canlı yayınlarla kameralar karşısında oynayarak gelir elde edebilecekler.

Stranger Things 4 için tüm hazırlıklar tamam