Clubhouse’un değeri 4 milyar dolara ulaştı

Yayın tarihi: 20 Nisan 2021 Salı 6:56 pm - Güncelleme: 20 Nisan 2021 Salı 6:56 pm

Her geçen gün trend olmaya devam eden Clubhouse uygulaması, kullanıcıların birbirleri ile sohbet edebildiği yeni bir sosyal medya platformu. Kısa zaman içinde büyük miktarda yatırım alan uygulamanın değeri 4 milyar dolara ulaştı.

Değeri bir yıl içinde 4 milyar doları aşan Clubhouse uygulaması,  son dönemin popüler uygulaması haline geldi. Sosyal medya platformunun kurucuları artan talebi karşılayabilmek adına pazar günü yaptıkları açıklamada, platformu geliştirmek için yeni yatırımcıları kabul ettiklerini açıkladı.

Bloomberg’in haberine göre, DST Global, Tiger Global şirketleri ve işadamı Elad Gil’in katılımıyla, risk sermayesi şirketi Andreessen Horowitz tarafından yönetilen yeni yatırım programı, Clubhouse’un değerini 4 milyar dolara yükseltti.

Clubhouse konuya ilişkin yaptığı yazılı açıklamada, “Platformun altyapısını güçlendirmek ve daha fazla kullanıcıyı karşılayabilmek için yeni yatırımcılar kabul ettik” ifadesini kullandı. Şirket geçtiğimiz ocak ayında da kaynak geliştirme programı yürütmüştü.

Yöneticiler, artık şirketin amacının “bütün dünyada gelişmek olduğunu” vurguladı.

Aynı habere göre Twitter, geçtiğimiz aylarda Clubhouse’u satın almak üzere görüşmeler yürüttü. Konuya yakın kaynaklar, Twitter’ın görüşmeler esnasında Clubhouse’u 4 milyar dolar değerleme ile satın almayı teklif ettiğini paylaştı.

Ancak görüşmelerin noktalandığı konusunda haberler çıkarken, hiçbir şirket resmi açıklamada bulunmadı. Uzmanlar, Clubhouse’un bu teklif üzerinden yeni yatırımcılar kabul ettiğini ileri sürüyor.

Kurucuları Paul Davison ve Rohan Seth olan Clubhouse uygulamasının 2021 yılının Ocak ayındaki değeri ise yaklaşık 100 milyon civarındaydı.