CHP’den ‘EBA’ya erişime göre not’ uygulamasına tepki

Yayın tarihi: 14 Ocak 2021 Perşembe 12:59 pm - Güncelleme: 14 Ocak 2021 Perşembe 3:45 pm

CHP Genel Başkan Yardımcısı Lale Karabıyık, Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) uzaktan eğitim gören öğrencilere, sınav yapılmadan EBA’daki performansına göre not verilmesine tepki göstererek “EBA TV’ye erişemeyen milyonlarca öğrencinin ders notu nasıl verilecek?” diye sordu. Karabıyık, altyapı eksikliği ve gelir yetersizliği nedeniyle EBA’ya en az girişin Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nden yapıldığını da vurguladı.

CHP Eğitim Politikalarından Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı, Bursa Milletvekili Lale Karabıyık yaptığı yazılı açıklamada, 15 milyon öğrenciden 2 milyonunun EBA TV’ye hiç erişemediğini açıkladı. Karabıyık, EBA TV sistemini etkin kullanamayan öğrenciler de göz önüne alındığında 6 milyondan fazla çocuğun uzaktan eğitime erişemediğinin altını çizdi.

Her 5 öğrenciden birinin EBA’ya erişemediğini hatırlatan Karabıyık, “Bu öğrencilerin öğrenmelerini nasıl sürdürdüğü, EBA TV üzerinden sunulan içeriklerin farklı sınıf seviyelerinde öğrenmeyi ne ölçüde destekleyebildiği, öğrenciler tarafından ne ölçüde izlendiği, ebeveynlerin çocuklarına ne ölçüde öğrenme desteği sağlayabildiği ise bilinmiyor” dedi.

“GÜNEYDOĞU ANADOLU, EBA SİSTEMİNE GİRİŞİN EN AZ OLDUĞU BÖLGE”

Erişim sorununu bedelini çocukların ödediğini kaydeden CHP’li Karabıyık, şu şekilde devam etti:

“Uzaktan eğitime erişemeyen öğrencilerin MEB tarafından yaklaşık olarak tespit edildiğini biliyoruz. Ancak Bakanlık tarafından bu konuda yeterli bir girişimde bulunulmadı. Halen milyonlarca öğrencinin tablet, bilgisayar ve internet erişimi sorunu devam ediyor. Özellikle altyapı eksikliği ve gelir yetersizliği nedeniyle Güneydoğu Anadolu Bölgesi, EBA sistemine girişin en az olduğu bölgemiz.

DİYARBAKIR’DA 200 BİN ÖĞRENCİ EBA SİSTEMİNE HİÇ BAĞLANAMADI

Örneğin Diyarbakır’da, 492 bin 975 öğrenci eğitim görmesine rağmen yaklaşık 200 bin öğrenci bugüne kadar hiç EBA sistemine bağlanamadı. Zaten bütçesi yetersiz olan Milli Eğitim Bakanlığına ek bütçe verilmedi. Eğitim sistemi ve aileler sorunları ile baş başa bırakıldı. Bütün bu hataların bedelini ise, imkansızlıklar nedeniyle, evinde bilgisayarı, televizyonu, interneti olmayan çocuklarımız ödedi.”