BOTAŞ’tan 324 milyon liralık ihale

Yayın tarihi: 28 Ekim 2020 Çarşamba 8:20 am - Güncelleme: 28 Ekim 2020 Çarşamba 8:22 am

Sözcü gazetesi yazarı Çiğdem Toker, bugünkü köşesinde BOTAŞ’ın 324 milyon liralık ihalesini kaleme aldı. Toker, “Yaklaşık maliyet ile en düşük teklif arasındaki farkın, önceki büyük ihalelerle
kıyaslandığında oldukça düşük olduğu dikkat çekiyor.” ifadesinde bulundu.

Sözcü yazarı Çiğdem Toker, BOTAŞ’ın milyonlarca liralık ihalesini köşesine taşıdı. Dört şirketin teklif verdiği ihalede rakamların birbirine yakın olması gözlerden kaçmadı.

İŞTE TOKER’İN YAZISI

Pazarlık usulü yapılan büyük ihaleler kervanına BOTAŞ da katıldı. BOTAŞ sayfasında ihale ilanları arasında görünmüyor. Ama 19 Ekim’de “AmbarlıPendik Deniz Doğalgaz Boru Hatlarının İyileştirilmesi” ihalesi pazarlık usulüyle yapılmış. Yaklaşık maliyetine ve davet gönderilen şirketlere bakılırsa yine büyük bir ihaleyle karşı karşıyayız.

Yaklaşık maliyet: 324 milyon 845 bin 67 TL, 78 kuruş.

Ulaştığım bilgilere göre davet edilen firmalar ile teklifleri:

Yaklaşık maliyet ile en düşük teklif arasındaki farkın, önceki büyük ihalelerle kıyaslandığında oldukça düşük olduğu dikkat çekiyor. Bu tabloda en uygun teklifi vermiş görünen Atlas Maden+Yapı ve Yapı ortaklığı ile BOTAŞ’ın ihale sözleşmesini imzalayıp imzalamadığı bilgisine ulaşamadım.

Belki bu vesileyle hem ihalenin sonucu hem de yapılacak işin niteliği konusunda kamuoyunu aydınlatacak bir açıklama yapılır.

BOTAŞ ORTAKLIĞI BİLİYOR MU?

İki firmalı ortaklıkla ilgili bir detayı daha önce farklı bir ihale vesilesiyle yazarak sordum. 21/b usulünde kamu idaresi kendi seçtiği firmaları teklif vermek üzere çağırıyorsa, iki firma teklif hangi aşamada bir araya geliyor? Bu ortaklık kamu idaresi tarafından önceden biliniyor mu?

En düşük teklifi veren ortaklıktaki Yapı ve Yapı şirketine daha önce Ankara Millet Bahçesi projesi dolayısıyla yer verdim. TOKİ’nin geçen yıl davet usulüyle yaptığı ihaleyi 398.5 milyon TL bedelle üstlenmişti. Yapı ve Yapı’nın BOTAŞ ihalesinde birlikte teklif verdiği Atlas Maden Ürünleri Otomotiv İnşaat Sanayi ve Ticaret Ltd. Şt., ticaret sicili kayıtlarına göre 25 milyon TL sermayeli bir şirket. Ortaklar Sebahattin Civelek, İsmail Balcı, Serdar Kanalıcı. Civelek, verdiği bir röportajda kendisini “ülkücü hareket davasına gönül vermiş
biri” olarak tarif ediyor.

YAZININ TAMAMI İÇİN TIKLAYIN