Müşterisi olduğu bankanın çağrı merkezi ile yaptığı görüşmenin ses kaydını isteyen vatandaş, olumsu yanıt alınca durumu KVKK’ya bildirdi. KVKK, müşterinin talebini inceleyerek emsal bir karar verdi.

Kişisel Verileri Koruma Kurulu, banka ile müşteri arasında yapılan görüşmelerin kaydına ilişkin emsal bir karar verdi.

Bir bankanın müşterisi, çağrı merkeziyle yaptığı görüşmenin ses kaydının kendisine verilmesini istedi. Talebine olumsuz yanıt verilince yurttaş, durumu KVKK’ya bildirdi.

Başvuruyu inceleyen KVKK, bankanın, Bankacılık Kanunu ile Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumunca çıkartılan “Sır Niteliğindeki Bilgilerin Paylaşılması Hakkında Yönetmelik” hükümleri doğrultusunda kayıtları paylaşamadığını tespit etti.

İlgililerin, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu doğrultusunda, kişisel verileri üzerindeki haklarını kullanabilmeleri adına görüşme kayıtlarını alabileceğine hükmeden KVKK, görüşmede varsa üçüncü kişilere ait verilerin çıkarılması/maskelenmesi önlemleri alınarak ses kayıtlarının gönderilmesi yönünde bankayı talimatlandırdı.

(AA)

Kişisel Verileri Koruma Kurulu, kvkk, çağrı merkezi, banka görüşme ses kaydı, emsal karar