Bakan Karaismailoğlu’ndan yeni çıkış: Kanal İstanbul ile birlikte 3 yeni baraj yapılacak

Yayın tarihi: 3 Temmuz 2021 Cumartesi 10:08 pm - Güncelleme: 3 Temmuz 2021 Cumartesi 10:08 pm

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Kanal İstanbul projesine ek olarak üç yeni barajın yapılacağını duyurdu.

Türkiye Denizcilik Zirvesi kapanış oturumuna katılan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, iktidarın halkın ve bilim insanlarının itirazına rağmen yapmakta ısrar ettiği Kanal İstanbul projesine ilişkin açıklamalarda bulundu.

Deprem konusundaki yorumlara, “Binlerce metre aşağıdaki bir hareketin Kanal İstanbul ile bağlantı kurulması abesle iştigaldir” diyerek yanıt veren Karaismailoğlu, “Bu işin uzmanları, bilim adamları bu konu ile ilgili, depreme hiçbir etkisi olmayacağına dair zaten noktayı koydular” iddiasında bulunan bakan, projeyle birlikte ‘üç yeni barajın yapılacağını’ da belirtti.

İmamoğlu’ndan Erdoğan’a uyarı: ‘Kanal’ın temelini atmaya gidiyorum’ diye düşünüyorsa yanılıyor

“KANAL İSTANBUL İÇİN GÜZERGAHLAR ARAŞTIRDIK”

Böylece İstanbul’a daha fazla su rezervi kazandırılacağını savunan Karaismailoğlu açıklamalarını şu şekilde sürdürdü:

“Kanal İstanbul’u yapabileceğimiz yerlerle ilgili alternatif güzergahlar araştırdık. Beş tane güzergah tespit edildi. Beş güzergahın içinden coğrafi yapıya ve kanala en uygun yer olarak bugün konuştuğumuz güzergah tercih edildi. Burası 45 kilometre uzunluğunda Karadeniz’den başlıyor ve Sazlıdere Barajı’na geliyor.

MetroPOLL’den çarpıcı Kanal İstanbul anketi: Vatandaş istemiyor

Adeta 78’i doğal bir kanal olan bir yer. Geriye kalan yüzde 22’sinde de ciddi bir toprak hareketi olacak. Buradaki su kaynaklarıyla alakalı işin uzmanı bilim adamlarıyla çalışıldı. Sazlıdere Barajı Kanal İstanbul güzergahı içerisinde kalıyor. Bu da İstanbul’a yüzde 2,9 seviyelerinde bir su rezervi katıyor.”

3 BARAJ DAHA YAPILACAK

Bakan şunları söyledi:

“Burada alternatif olarak 3 baraj yapılacak. Karamandere, Hamzalı ve Pirinççi Barajı ile birlikte Sazlıdere’den kaybedeceğimiz suların çok daha fazlasını İstanbul’a kazandırılmış olacak. Bir su eksikliği yaşanmayacak. Daha fazla su rezervi kazandırılacak. Melen’den, 200 kilometre öteden su getirildi. Sayın Cumhurbaşkanlığımızın önderliğinde yapıldı.
Bu lojistik koridorların imalatı için ve de önümüzdeki yıllarda gelişecek, önümüzde oluşacak bir sıkıntı ve bir problem olarak duran bu ticari tüketime yön vermek için Kanal İstanbul olmazsa olmazdır.”