Avast büyük bir skandala imza attı

Yayın tarihi: 30 Ocak 2020 Perşembe 2:57 pm - Güncelleme: 30 Ocak 2020 Perşembe 2:57 pm

Yüz milyonlarca insan tarafından kullanılan bir antivirüs programının sahibi olan Avast kullanıcı bilgileri konusunda büyük bir skandala imza attı. Avast kullanıcı bilgileri büyük şirketlere satılmış.

Avast kuruluşu ücretsiz hizmet veren bir antivirüs programı olarak biliniyor. Antivirüs devi Avast’ın yan kuruluşu Jumpshot adlı firmadan edinilen belgelerle birlikte açığa çıkan skandala göre Avast antivirüs programı, kullanıcılardan elde ettiği bilgileri satışa sundu. Avast kullanıcı verilerini toplarken Jumpshot ise bu bilgileri dünyanın en büyük şirketlerine pazarlıyor.

Korkunç tabloyu görebilmek için Avast’ın, aylık olarak 435 milyondan fazla aktif kullanıcıya hizmet verdiğini ve Jumpshot’un, 100 milyon cihazın verisine sahip olduğunu bilmek yetiyor.

Şirketin müşterileri arasındaysa Google, Yelp, Microsoft, McKinsey, Pepsi, Sephore, Home Depot, Conde Nast ve Intuit gibi kuruluşlar yer alıyor. Firma tarafından satılan bilgiler arasında; Google aramaları, Google Haritalar’daki konum aramaları, GPS koordinatları, şirketlerin LinkedIn sayfalarını ziyaret eden kişiler, belirli YouTube videoları ve pornografik siteleri ziyaret eden kişiler gibi önemli detaylar yer alıyor.

Verilerin kullanıcıların adları gibi kişisel bilgileri içermediği ve tamamen anonimleştirildiği ifade edildi. Bunun özel bir kimlik belirleme sistemi ile yapıldığı söylendi. Firma  için, veri depolamanın kârlı bir iş olduğu söylenebilir. 2019 yılında bir şirketin, kullanıcı verilerini satın almak için 2 milyon dolar verdiği iddia ediliyor. Sizce gerçekten de kullanıcı verilerini satıyor mu?

Corona virüsü aşısı bulundu mu?