İkinci el araç pazarında dijital satış kanallarının ivmesi hız kazanmaya devam ediyor. Piyasaya 360 derecelik çözümler sunan uluslararası şirket ise, hazırladığı video serisiyle sektörün nabzını tutarken sundukları markaların süreçlerini dijitalleştirdikleri hizmet ve çözümleri de anlattı.
İstanbul-Otomobil satışlarında sü
regelen düşüş eğilimine karşın, ikinci el online araç satışlarının ivmesi duraksamadan yükseliyor. Indicata’nın açıkladığı
verilere, g
öre 2023 yılının ilk 6 ayında Türkiye’de çevrim içi kanallardan 1 milyon 4 bin 721 adet ikinci el araç satılırken,
2024’ün ilk 6 ayına bakıldığında ise geçen yılın aynı d
önemine göre 9 bin 987 adet daha fazla satış yapıldığı kaydediliyor.
Tüm bulgular, ülkemizde tüketicilerin araç satın alırken artık çevrim içi kanalları giderek daha fazla tercih ettiğini ortaya koyarken, Autorola Türkiye ise 4 markasıyla birlikte ikinci el araç sekt
örüne 360 derecelik çözümlerle y
ön veriyor. 25 yıllık otomotiv deneyimlerini bugünün teknolojisiyle harmanlayarak online açık artırma, araç değerleme ve araç
filo yönetim yazılımları, araç alı
m-satımı, pazar analizleri gibi hizmetler sunan uluslararası şirket, faaliyetlerini açıkladığı video serisiyle çevrimiçi ikinci el araç piyasasının nabzını
da tuttu.
“MÜŞTERİLERİMİZE BÜYÜK BİR EKOSİSTEM SUNUYORUZ”
Video serisinin ilk b
ölümünde konuşan Autorola Türkiye Genel Müdürü Oğuzhan Saygı,
“Türkiye’de ikinci el otomobil piyasasında daha
önce denenmemiş yeni bir iş modelini uygulamak için çıktığımız yolda, müşterilerimize büyük bir dijital ekosistem sunuyoruz. Yalnızca çevrimiçi açık artırmayla ikinci el araç satışına aracılık yapmıyor, müşterilerimize kendi ikinci el araçlarının y
önetimi için yazılım ve operasyonel çözümler de sunuyoruz. Yapay zeka ürünümüzün pazar analizleriyle de sekt
örde fark yaratıyoruz. Girişimci, yenilikçi ve dinamik bir yaklaşımı benimseyen Aurora’nın çok sayı
da ülkede bulunuyor olması, bize de global iş modellerini kendi müşterilerimize sunmamı
za fırsat veriyor” dedi.
“BİZİ FARKLI KILAN EN ÖNEMLİ UNSUR SEKTÖRÜMÜZÜ DİJİTALLEŞTİRME GAYRETİMİZ”
Öne çıkan yazılım ve teknolojilerine değ
inen Autorola Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Aslı Şentürk G
öker ise
“Açık artırma platformumuz Autorola Marketplace, araç süreç y
önetimi çözümleri barındıran Autorola Solutions, pazar analizi ve ikinci el araç değerlemesi sunan Indicata ve araç alı
m-satımı yapan Autocom markalarımızla ikinci el araç piyasasına her y
önden ışık tutuyoruz. Sekt
örü
n değişen ihtiyaçlarına y
önelik yazılımlarımıza yeni
özellikler ekleyerek, yeni sürümleri devreye alarak ve dijital iş modelleri üreterek endüstrinin de gelişmesine katkıda bulunuyoruz. Tüm yazılımlarımız 24 yıl üzerindeki otomotive dair bilgi birikimi ve deneyimimize dayanıyor. Bizi farklı kılan en
önemli unsur, sekt
örümüzü dijitalleştirme gayretimiz” şeklinde konuştu.
“SEKTÖRDE YENİ BİR KÜLTÜR OLUŞTURDUK”
Autorola Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Tarhan da ikinci el araçların çevrim içi ihalede satılması süreçlerine dair şu bilgileri verdi:
“Autorola Marketplace ile kurumsal alıcı ve satıcılar arasında ikinci el çevrim içi ticareti başlatarak sekt
örde ‘yerinde pazarlama’ kavramını ilk kez kullandık.
Çevrim içi ihale sistemi ile müşterilerimizin hem zamandan hem de maliyetten tasarruf etmesini sağlıyoruz. Ayrıca araç satışlarını daha kurumsal boyuta taşıyarak, şeffaf ve adil süreçler oluşturulmasına olanak tanıyoruz. Artık pazarda bir iş yapış şekli, araç sunum formatı ortaya çıktı. Pazara yeni giren veya benzer iş modeli geliştirmeye çalışanların kendilerini ifade etmek için kullandıkları 'Autorola gibi' tabiri, bu kültürü oluşturduğumuzun bir göstergesi.”
“KISA SÜREDE DOĞRU BİLGİYLE SONUCA ULAŞTIRIYORUZ”
Autorola Türkiye’nin ikinci el araç alı
m-satımı
nda en güvenilir markası
Autocom’un marka yolculuğunu ve iş modelini aktaran Autocom Müdürü Tezcan Hocaoğlu da şu açıklamada bulundu:
“Tüm süreçlerimizi müşterilerimizin memnuniyeti doğrultusunda geliştirip şeffaf bir şekilde y
önetmeye çalışıyoruz. Bireysel müşterilerimizin araçlarını satın alma ve araç sahibi olmak isteyen müşterilerimize satış yapmak üzere iki farklı hizmet sunuyoruz. Autorola Türkiye’nin perakende markası olarak, araç alı
m-satım süreçlerimizi en şeffaf, kolay ve hızlı şekilde müşterilerimizin memnuniyeti doğrultusunda y
önetmeye çalışıyoruz.”