Atatürk Havalimanı’nın pistlerini parçalayıp Sabiha Gökçen’e 8 yıldır pist yapmıyorlar!

Yayın tarihi: 23 Mayıs 2022 Pazartesi 1:48 pm - Güncelleme: 23 Mayıs 2022 Pazartesi 1:50 pm

Atatürk Havalimanı’na kapatma garantisi verip pistlerini kıran AKP iktidarında, İGA’nın rakibi Sabiha Gökçen’in ikinci pistini de tam 8 yıldır bitmiyor. Sabiha Gökçen’in kapasitesini iki katına çıkaracak pist inşaatını İGA’yı işleten müteahhitler yapıyor.

Sadece 4 yıl önce dünyanın en iyi 3. havalimanı seçilen Atatürk Havalimanı’nın pistlerin kırılarak millet bahçesi yapılması ve atıl hale getirilmesinin yankıları büyüyerek sürüyor.

Sözcü’den, Yusuf Demir’in haberine göre, Sabiha Gökçen’de  2. pistin ihalesini alan Makyol İnşaat daha sonra taşeron olarak A K A İnşaat ile sözleşme imzaladığı açığa çıktı. AKA İnşaat’ın ortakları arasında Makyol İnşaat’la birlikte, İstanbul Havalimanı’nı işleten İGA’nın dört ortağından ikisi olan Cengiz Holding ve Kalyon İnşaat’ın da olduğu belgelendi.

Atatürk Havalimanı’na kapatma garantisi verildiğini itiraf etti

TÜNEL 2023’TE BİTECEK

Pist inşaatının, alttan geçen TEM bağlantı yolundaki tünelde yaşanan çökme ve çatlamalar nedeniyle tamamlanmadığı belirtiliyor. Geçtiğimiz yıl yapılan tünel güçlendirme ihalesi sözleşmesinde işin bitiş tarihi 26 Şubat 2023 olarak öngörülüyor.

FİZİKİ GERÇEKLEŞME HEDEF YÜZDE 50

Ulaştırma Bakanı Adil Karaismailoğlu, 2021 Haziran ayında TBMM’de bir soru önergesine verdiği yanıtta Covid-19 nedeniyle aksaklıklar çıktığını, iş bitim tarihinin 28 Aralık 2021 olarak revize edildiğini açıklamıştı.

Ancak 2022 Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı’nda yer alan şu ifade kafaları karıştırdı:

“Sabiha Gökçen Havalimanı 2. pist ve mütemmimleri işinde yüzde 50 fiziki gerçekleşme sağlanacaktır. “

TÜM SEFERLER İGA’YA

Sabiha Gökçen Havalimanı’nda 2020 yılı başında bir ayda iki uçak kazası yaşandı. 7 Ocak’taki kazadan sonra Sabiha Gökçen’deki tüm seferler iptal edildi. Uçuşlar yeni İstanbul Havalimanı’na yönlendirildi. 5 Şubat’taki ikinci kazada 3 kişi hayatını kaybetti.

Uzmanlar kazaya neden olan etkenler arasında, ikinci pist inşaatı sebebiyle bakımsız kalan pisti de saydı. Dönemin Ulaştırma Bakanı Cahit Turhan, kazadan bir gün önce aynen şunları söylemişti: “Sabiha Gökçen’de pistimiz çok yoruldu. Hemen hemen her gece piste bakım yapılıyor. Yeni uçuş talepleri var ancak biz bunu yeni pistin yapılmasına kadar şimdilik durduruyoruz.”

8 YIL ÖNCE BAŞLADI

İşte ölümlere neden olan ve Sabiha Gökçen Havalimanı’nın kapasitesini en az iki katına çıkartacak ikinci pist projesiyle ilgili sürecin detayları:

Sabiha Gökçen Havalimanı ikinci pist inşaatı 14 yıl önce planlandı.

31 Ekim 2009
“START VERİLDİ”

Havalimanını işleten Limak’ın patronu Nihat Özdemir: “İkinci bir pist gerekliliği var. Savunma Sanayi Müsteşarlığı da aynı fikirde. İkinci pist için start verildi.”

5 Ağustos 2014
İLK İHALE
“2. Pist ve Mütemmimleri 1. Etap İşleri (Deplaseler, Yollar, Tüneller)” ihalesi 486 milyon TL’ye YSE’ye verildi. 2017’de bitmesi öngörüldü.

7Haziran 2016
İKİNCİ İHALE
2. Pist ve Mütemmimleri 2. Etap İşleri (Yeni Pist, Apron, Taksi Yolları Yapımı ile Mevcut Pistin Yenilenmesi ve Üstyapı Grubu İşler) ihalesi, 1 milyar 397 milyon TL’ye Makyol’a verildi. 2019’da bitecekti.

18.08.2021
TÜNEL GÜÇLENDİRME İHALESİ
“TEM Bağlantı Yolu Tüneli’nin Güçlendirilmesi ve İlave İmalatlar” ihalesi 779 milyon 546 bin TL’ye MET-GÜN inşaata verildi. Sözleşmeye göre 15 Eylül 2021 günü başlayacak işin bitiş tarihi 26 Şubat 2023 olarak öngörüldü.