‘Asrın Projesi’nde patlayan boruları yaptığı fiyata onarmak da Kalyon’a nasip oldu

Yayın tarihi: 11 Haziran 2020 Perşembe 3:09 pm - Güncelleme: 11 Haziran 2020 Perşembe 5:27 pm

 

‘Asrın Projesi’ diye tanıtılan KKTC su projesinde, deniz altında patlayan boruları, neredeyse yaptığı fiyata onarmak da Kalyon inşaata nasip oldu. AKP iktidarına yakınlığıyla bilinen Kalyon inşaat, 630 milyon liraya inşa ettiği hattı onarmak için 483,8 milyon lira alacak.

Türkiye ile KKTC arasında inşa edilen denizden su taşıma hattının onarımı için 499 milyon bedelle açılan ihalede en düşük fiyatı, 483,3 milyon lira teklif eden Kalyon İnşaat verdi. İhale onaylanırsa Kalyon, ortakları ile beraber 630 milyon liraya inşa ettiği hattı onarmak için 483,8 milyon lira alacak.

5 YIL SONRA PATLAK VERDİ

Projenin ‘dünyada ilk kez’ denilen bölümünü oluşturan deniz geçiş hattı ihalesi, 630 milyon lira bedelle Malezyalı Sigur Ros Sdn Bhd- Kalyon İnşaat ve Kutay İnşaat iş ortaklığı tarafından yapılmıştı.

‘Asrın Projesi’nde su boruları patladı

“KKTC Su Temin Projesi” de 250 metre derinlikteki boruların patladığı ortaya çıktı. Geçtiğimiz Ocak ayında Anamur sahilinden 5 mil açıkta patlayan su boruları içinde tatlı su olduğu için deniz yüzüne çıktı. 1.6 milyar liraya mal olan Asrın projesi ! 5 yıl sonra patlak verdi.

SABAH TERÖR ÖRGÜTÜ DEMİŞTİ SONRA GERÇEK ORTAYA ÇIKTI

Sabah gazetesi önce terör örgütlerinin sabotaj düzenlediğini iddia etmiş, ardından da trolle avlanan balıkçıları suçlamıştı. 15 Ocak’ta açıklama yapan Devlet Su İşleri, iddiaların gerçeği yansıtmadığını, arızanın teknik nedenlerden kaynaklandığını duyurmuştu.

DSİ İHALE AÇTI

DSİ Genel Müdürlüğü İçme Suyu Daire Başkanlığı Kamu İhale Yasası’nın 21/b maddesine göre ihale açtı. İhalenin yaklaşık maliyeti 499 milyon 825 bin 632 lira olarak belirlendi. İhaleye kamuoyunun yakından aşina olduğu 6 şirket çağrıldı. Makyol, ilk oturumda elendi. Limak 492 milyon 700 bin; Kolin 518 milyon; Fernas 530 milyon 701 bin; Özaltın 554 milyon 700 bin 24 liralık teklif sundu. En düşük teklifi veren ise, 483 milyon 830 bin lira ile hattı inşa eden Kalyon oldu.

İhale onaylanırsa, Kalyon, ortakları ile beraber 630 milyon liraya inşa ettiği hattı, onarmak için de bu sefer 483.8 milyon lira alacak.

CHP’DEN SORU ÖNERGESİ

CHP Genel Başkan Yardımcısı Oğuz Kağan Salıcı, 15 Mayıs günü, Tarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli tarafından yazılı olarak cevaplandırılması istemiyle TBMM Başkanlığı’na soru önergesi vermiş ve şunları sormuştu:

1- Maliyeti 1.6 milyar TL’yi aşan, ‘asrın projesi olarak nitelendirilen’, Cumhurbaşkanı’nın ‘Dünyada ilk kez uygulanan bir mühendislik çalışması’ diye övgüyle bahsettiği proje için ilk yapıldığı sırada neden yedek boru üretilmemiş ve sadece 2 boru için söz konusu proje aylardır aksamaktadır, bu nasıl bir mühendislik zekasıdır?

2- Onarım ihalesinin maliyeti de dikkate alındığında, projenin tekrar hayata geçmesi ile birlikte suyun birim maliyetinde herhangi bir değişiklik olacak mı?

3- Onarım ihalesiyle birlikte üretimi gerçekleşecek 10 adet borunun birim maliyeti ile emsal boruların piyasa rayici dikkate alındığında, boruların piyasa koşullarından daha pahalıya ürettirildiği iddiası doğru mudur?

KKTC Su Temin Projesi’nde denizin altında 250 metre derinlikteki borular geçtiğimiz Ocak ayında patlayıp su yüzüne çıkmıştı

5 TL vermediği için bıçaklandı!

Pegasus, yurt dışı uçuşlarına başlıyor