Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu AVM otoparkında 3 saatten az kalmasına rağmen kendisinden para alan işletmeye karşı hukuk mücadelesi başlattı. Ağaoğlu, konuyu Tüketici Mahkemesi’ne taşırken AVM’nin ücret uygulamasına devam ettiği öğrenildi.

Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkanı Aydın Ağaoğlu’ndan yaklaşık bir buçuk yıl önce, Mecidiyeköy’deki bir AVM otoparkında 0-3 saatlik süreden kısa bir süre kalmasına rağmen 20 liralık ücret talep edildi. İşletmenin ücret iadesi teklifini kabul etmeyen Ağaoğlu konuyu Tüketici Hakem Heyeti’ne taşıdı. Ağaoğlu’nun heyete başvurusu işletmenin ‘0-3 saatlik sınır aşıldı’ şeklinde beyan vermesi ve plaka tanıma sisteminde giriş çıkış saatinin herhangi bir belgede ibraz edilmemesi göz önünde bulundurularak reddedildi. Bunun üzerine Tüketici Mahkemesi’ne başvuran Ağaoğlu’na dava sonucunda 20 liralık otopark ücretinin iade edilmesine karar verildi.

ÜCRETİ İADE ETMEK İSTEDİLER

Alışveriş merkezlerinin otoparklarında üç saat ücretsiz kuralı olduğunu ifade eden Ağaoğlu, “Bu AVM’lerin birçoğunda plaka okuma sistemine geçildi. Vatandaş olarak orada üç saatten az kalınca da ücret alınması sürdürülüyor. Ben Mecidiyeköy’de çok bilinen büyük bir alışveriş merkezine girdim. Üç saat dolmamıştı. Bir saati biraz geçmişti. Çıkışta bariyer açılmadı. Arkamda kuyruk oldular. Sinirlendim, geri geri çıktım, gittim. ‘Burada bir saati geçince ücret alıyoruz’ dediler. Ben orada kartvizitimi bıraktım. Beni aradılar. ‘Biz ücreti iade edelim’ dediler. ‘Hayır hiç kimseden almamanız gerekiyor. Üç saat dolmadan kimseden almayacaksınız. Ben bu işin peşini bırakmam’ diyerek Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurdum. Tüketici Hakem Heyeti’ne ‘Aydın Ağaoğlu’nun aracı üç saatten fazla kaldı’ diyerek yalan bir beyanda bulunmuşlar. Ama benim elimde kayıt yok çünkü ödeme belgemde giriş çıkış saatleri yazılmamıştı, ispat edememiştim. Tüketici Hakem Heyeti beni haksız buldu. Talebimi reddetti” dedi.

Ağaoğlu, “20 lira bir ücret aldılar. Kartımı bıraktım ve beni on dakika sonra aradılar. ‘Hemen iade edelim’ dediler. ‘Hayır, sizin Ataşehir’de işlettiğiniz bir AVM otoparkında aynı durumla bir süre önce karşılaşmıştım’ dedim. Orada da mücadele vermiştim ve orası üç saat ücretsiz. Ümraniye’de bir alışveriş merkezinde İstanbul’da yine üç saat ücretsiz hale gelene kadar mücadele verdim. ‘Sizinle de mücadele vereceğim’ deyip 20 lirayı kabul etmeyip durumu ve dosyayı Hakem Heyeti’ne aktardım” dedi.

“ÜÇ SAAT DOLMADIYSA ÖDEDİKLERİ ÜCRET HUKUKA AYKIRIDIR”

Ağaoğlu, “Konuyu hukukçu arkadaşlarımızla, Tüketici Mahkemesi’ne taşıdık. Mahkeme, ‘burada otopark işletmesi dosyaya giriş çıkış kayıtlarına ait belge sunamadığından tüketici haklıdır’ diyerek bizim haklılığımıza karar verdi. Tüketiciler mutlaka üç saatten önce girip çıkmadıklarını kontrol etsinler, üç saat dolmadıysa ödedikleri ücret hukuka aykırıdır. İlgili belediyeye de şikayet edebilecekleri gibi internet üzerinden tüketici hakem heyetlerine de başvurarak bedel iadesi talep edebilirler. Tüketiciler ödeme belgesi alıyorlar. Bu ödeme belgesinde saat yazmıyorsa kendi giriş çıkış saatlerini not etsinler. Hakem heyetlerine başvurup internetten haklarını arasınlar” şeklinde konuştu.

“ÜCRETSİZ HALE GELENE KADAR MÜCADELE EDECEĞİZ”

Giriş-çıkış plaka okuma sistemlerindeki kayıtların otopark işletmesinde olduğunu, tüketicinin elinde yalnızca ödeme belgesi olduğunu söyleyen Ağaoğlu, “Orada da saat yazmıyordu. Konuyu hukukçularımız Tüketici Mahkemesi’ne taşıdılar ve haklı bulundular. O aldıkları bedelin haksız olduğu ortaya çıkmış oldu. Şimdi o alışveriş merkezini belediyeye de şikayet edeceğim ve üç saat ücretsiz olana kadar da mücadelemizi sürdüreceğiz. Burada şu çok önemli. Vatandaşlar avukata gidip dava açmak istediğinde, yani Hakem Heyeti’nin yanlış kararını düzeltmek için mücadeleye giriştiğinde alacakları kazanç avukatlık ücretini dahi karşılamayacak. Bu nedenle tüketici hakem heyetlerinin doğru karar vermesi ve tedbir alınması gerekir” diye konuştu.

İzmir’deki silahlı otopark kavgasının görüntüleri çıktı! 5 gözaltı