Yapay zekâ, iş dünyasından sonra şimdi de toplu yaşam alanlarını şekillendiriyor. Son olarak bulut tabanlı site yönetim platformu Apsiyon, site yöneticileri ve sakinleri için yapay zekâ destekli sohbet botları geliştirdi. Dijital asistanlar, yöneticilerin idari konuları kolaylıkla yürütmelerine yardımcı olurken, site sakinlerinin de yönetime dair bilgi almasını sağlıyor.
Statista’nın açıkladığı
veriler, dünya çapında 4,2 milyar dijital sesli asistanların bulunduğ
una işaret ederken yapay zekânın bu denli hızlı benimsenmesinin kullanım alanlarının yaygınlaş
masını tetikleyeceği
öngörülüyor. Bu gelişmeleri fı
rsata dönüştüren yerli girişimler ise yapay zekâyı yalnızca iş dünyasına uyarlamakla kalmıyor, toplu yaşam alanlarını da bu teknolojiyle d
önüştürüyor. Son olarak, bulut tabanlı site y
önetim platformu Apsiyon, site y
öneticileri ve sakinleri için yapay zekâ destekli sohbet botlarını
geliştirdi. ADA ve ASYA isimli dijital asistanlar, y
öneticilerin idari konuları kolaylıkla yürütmelerine yardımcı olurken, site sakinlerinin de y
önetime dair bilgi almasını sağlıyor.
Apsiyon’un Kurucu Ortağı
ve CPO’su Erkan Doğan, yapay zekâ destekli asistanları hakkında şu açıklamada bulundu:
“Tüm dünyanın dikkatle takip ettiği ve insanlığın geleceğini şekillendireceğine inandığı yapay zekâ teknolojisindeki gelişmeleri, biz de Ar-Ge Ekibimizle çok yakından takip ediyoruz. Bu konuda birçok yeniliği ürünlerimize eklemek için de yeni
özellikler geliştiriyoruz. B
öylece Tesis Y
önetimi Sekt
örü’ne
bambaşka bir boyut kazandırdık. Türkiye
’de ve dünyada
örneği olmayan bir sistemi hayata geçirdiğimiz için son derece mutluyuz. 12 yıldır yaşam alanlarının verimli bir şekilde y
önetilmesi, sakinlerin ve y
öneticilerin iletişim süreçlerinin hız kazanması için çalışıyoruz. Bu hedefimiz için
önemli bir adım daha atmış olmaktan dolayı gurur duyuyoruz.”
“SİTE YÖNETİCİLERİNİN VE SAKİNLERİN YAŞAMINI KOLAYLAŞTIRIYORUZ”
Dijital asistanlarıyla tüm kullanıcılarına çok y
önlü deneyim sunmayı hedeflediklerini belirten Apsiyon Kurucu Ortağı
ve CPO’su Erkan Doğan asistanların g
örevlerine dair,
“Yöneticilere zaman kazandırırken sakinlerin de bilgiye en kolay ve en hızlı şekilde ulaş
masını istiyoruz. ASYA, site y
öneticilerinin yaşam alanlarıyla ilgili kanunlar, y
önetmelikler ve uygulamalar hakkındaki sorularını anında yanıtlıyor. Bunlar arasında kat mülkiyeti, gayrimenkul, ticaret, tebligat konularındaki kanunlar yer alırken; iş sağlığı ve güvenliği, muhasebe gibi hususlar da bulunuyor. Dijital asistan, kentsel d
önüşüm, y
önetici istifası, bina enerji y
öneticiliği ve tapu y
öneticiliği gibi alanlarda da bilgi veriyor. ADA ise site sakinlerinin borçlarını öğrenmek istediğinde kolayca bilgi almalarını, aidat ve faturalarını kart ile
ödemek için bağlantıya ulaşmalarını sağlıyor. Sakinler ayrıca, apartman veya sitelerine dair tüm sorularına cevap alabiliyor, site y
önetimine iş talebi açabiliyor, y
önetimden talep ettiğ
i işlerin listesine ulaşabiliyor ve tüm taleplerini sorgulayabiliyor” ifadelerini kullandı.
"ASİSTANLARIMIZDAN TÜM DİLLERDE 7/24 YARDIM ALINABİLİYOR”
Apsiyon Kurucu Ortağı
ve CPO’su Erkan Doğan, dijital asistanlarının ortak
özelliklerine ilişkin
“Her iki asistanımız da kullanıcılara bir mesaj kadar yakın. Asistanlarımızla mesajlaşma uygulaması üzerinden iletişim kurmak mümkün. Kullanıcıların yazılı veya s
özlü olarak ilettikleri soruları yanıtlayan asistanlarımızdan tüm dillerde, 7/24 yardım alınabiliyor” diyerek s
özlerini şöyle sonlandırdı:
“2012’den bu yana site, apartman, rezidans, iş merkezi gibi toplu yaşam alanlarında ihtiyaç duyulabilecek tüm süreçler için kapsamlı çözümler sunuyoruz. Bugün 3.5 milyonun üzerinde kullanıcımız var. Bu sayıyı gelecek d
önemde yükseltmeyi hedeflerken kullanıcılarımızın yaşamını kolaylaştıracak ürünler geliştirmeyi sürdü
receğiz. Bu doğrultuda ü
rettiğimiz dijital asistanlarımızın da ülkemize, sekt
örümüze ve tüm kullanıcılarımıza hayırlı olmasını dilerim.”