Platformdaki Yahudi karşıtı içeriğe yönelik tepkilerin arttığı bir dönemde, giderek daha fazla büyük reklamveren reklamlarını X’ten çekiyor.

Axios ve The New York Times’a göre Apple, Disney ve Lionsgate, X’in sahibi Elon Musk’un Yahudi karşıtı bir komplo teorisini açıkça desteklediği ortaya çıktıktan birkaç gün sonra platformdaki reklamları askıya aldı. Deadline’a göre Warner Brothers Discovery ve CNBC’ye göre Paramount Global de reklamlarını duraklattı.

Disney

Şirketler, reklamların Nazi yanlısı içeriğin yanında göründüğünü tespit eden bir raporu araştırırken Perşembe günü reklamlarını askıya aldığını doğrulayan IBM’e katıldı. Gözlemci grup Media Matters tarafından yayınlanan raporda benzer içeriğin yanı sıra Apple, Oracle ve diğer teknoloji şirketlerine yönelik reklamlar da bulundu.

 X CEO’su Linda Yaccarino konuyla ilgili olarak “X, antisemitizm ve ayrımcılıkla mücadele çabalarımız konusunda da son derece net davrandı” dedi. Twitter’ın yaşadığı başarısızlığın ardından Elon Musk yeniden isimlendirdiği platformu ayağa kaldırmak için uğraşıyor ancak ne yazık ki bu çabalar pek iyi meyve vermiyor gibi. Bu nedenle platformun sonunu görmek pek mümkün değil. Buna rağmen LinkedIn benzeri bir iş arama platformu ekleyerek bünyesine kullanıcı çekmeye çalışan şirketin çabaları meyve verecek mi göreceğiz.

Muhabir: ecevit bıktım