Antalya‘da bir kişi daha ucuz olduğu için İngiltere’deki siteden otel rezervasyonu yaptırdı. Müşterinin Türk olduğu fark edilince ekstra ücret alındı. Turizm Bakanlığı otelle ilgili inceleme başlattı.

Antalya Limak Lara Hotel, yabancı bir sitesi üzerinden rezervasyon yaptıran müşterinin Türk olduğunu fark edince 120 Euro “milliyet farkı ücreti” aldı. Skandal olay sosyal medyada gündem olunca konuyla ilgili Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan açıklama geldi.

Bakanlığın açıklamasına göre otelden resmi savunması istenirken denetim için kontrolör görevlendirildi. Otelde yapılacak denetim ve incelemenin ardından yasal mevzuat gereği gerekli cezai işlem uygulanacak.

Bakanlığın sosyal medya hesabından yapılan açıklamada, şu ifadeler kullanıldı:

”Antalya’da bir otelde yaşanan ve sosyal medyaya da yansıyan otel rezervasyonuna yönelik olarak, Bakanlığımızca otelden resmi savunması istenmiş ve yapılacak denetim için kontrolör görevlendirilmiştir. Otelde yapılacak denetim ve incelemenin ardından yasal mevzuat gereği gerekli cezai işlem uygulanacaktır.”

İskoç yolcu Antalya uçağında polise saldırdı

LİMAK’TAN AÇIKLAMA

Limak, gündem olan ‘milliyet farkı’ ifadesiyle ilgili şu açıklamayı yaptı:

“Bugün medyada yer alan Limak Lara Otel ile ilgili bir haber nedeniyle açıklama yapma ihtiyacı doğmuştur. Hepimizi üzen, teyit edilmemiş bilgilere dayalı içeriklerle ilgili kamuoyunu bilgilendirmek istiyoruz. Öncelikle yanlış anlaşılmalara sebep olan ‘milliyet farkı’ ifadesi nedeniyle kamuoyundan samimiyetle özür diliyoruz. Amacını aşan bu ifadenin dikkatsizlik nedeniyle ve hassasiyetler öngörülemeden kullanılması hepimizi derinden üzmüştür. Hizmet verdiğimiz alanda eşitlik kavramına aykırı herhangi bir ayrımcı tutum ve davranış söz konusu olamaz. Habere konu olan yanıltıcı rezervasyon 14 Nisan 2024 tarihinde İngiltere üzerinden bir web sitesinden Türkiye’den iki kişi adına yapılmıştır. Misafirlerimiz otele geldiklerinde bir kişinin Romanya vatandaşı olduğu, rezervasyonun Türkiye’den yapılmış gibi gösterildiği, yanlış bilgi beyan edildiği anlaşılmıştır. Bunun üzerine fiyat farkı oluştuğu misafirlerimize aktarılmıştır. Bölgesel ve dönemsel kampanyalar nedeniyle bu tür fiyat farkları oluşabilmektedir. Konu bu nedenle ortaya çıkan fiyat farkı iken tutarın ‘milliyet farkı’ olarak yansıması olayın kapsamını değiştirmiştir. Yanlış anlaşılan ifade nedeniyle en içten özürlerimizi tekrarlıyor, konuyu kamuoyun takdirine sunuyoruz. Saygılarımızla.”