ABD'li e-ticaret markası Amazon, merakla beklenen yeni düşük fiyatlı ürün mağazası "Haul" ile e-ticaret dünyasında taze bir rekabet dalgası başlattı. Amazon Haul, Çin merkezli popüler e-ticaret platformu Temu'ya doğrudan rakip olarak öne çıkıyor.
Cnbc-e'nin haberine göre; Çarşamba günü tanıtımı yapılan Amazon Haul, 20 doların altında kalan ve çeşitli kategorilerde geniş bir ürün yelpazesi sunan bir mağaza olarak tasarlandı. Mağazada 1,29 dolarlık küpelerden 7,99 dolarlık kadın taytlarına kadar geniş bir ürün seçeneği yer alıyor. Ek olarak, Amazon, 50 ve 75 doların üzerindeki siparişlerde farklı oranlarda indirim fırsatları sunuyor; 25 dolar ve üzerindeki siparişlerde ise ücretsiz kargo seçeneği bulunuyor. Mağazanın teslimat süreleri Amazon Prime’dan farklı olarak daha uzun, genellikle bir haftayı buluyor.
TEMU VE SHEIN’E RAKİP
Yeni platform, başta Temu olmak üzere TikTok Shop ve Shein gibi rakiplerin izlediği kullanıcıyı harcamaya ve alışverişini hızlıca tamamlamaya yönlendiren yöntemlerle benzerlik gösteriyor.
Amazon Haul’un bu hedefi gerçekleştirip gerçekleştiremeyeceği merak konusu olurken, Amazon’un genç ve bütçe dostu tüketiciler için geliştirdiği bu platformun Temu ve diğer rakiplere karşı rekabet gücünü artırması bekleniyor.