Akıllı telefon alırken garanti açıklamasına dikkat edin

Yayın tarihi: 26 Şubat 2022 Cumartesi 11:00 am - Güncelleme: 25 Şubat 2022 Cuma 6:48 pm

Son dönemde Android cihazlar tarafında ithalatçı garantili olarak getirilen model sayısı önemli ölçüde arttı. Peki ithalatçı garanti ile marka garantisi arasındaki fark ne?

Akıllı telefon alırken “garanti” oyununa düşmeyin? Eğer son zamanlarda yeni bir telefon almayı düşündüyseniz muhtemelen yaptığınız ilk şey fiyat araştırması olacaktır. Bunu yapmak ise son derece basit diyebiliriz. Google üzerinden marka ve model yazarak pekala aradığınız telefonu rahatlıkla bulabilirsiniz.

Peki şimdi gelelim karşınıza çıkan sonuçlara. Genel olarak bir telefon için pek çok fiyat seçeneği karşınıza gelecektir. Lakin bu noktada dikkat etmeniz gereken temel unsur aradığınız telefonun kurumsal bir garanti kapsamında olması gerektiği.

Varsayalım ki Oppo marka bir telefon arıyorsunuz. Yaptığınız aramalarda Oppo Türkiye garantili cihazları seçmeye özen göstermeniz gerekiyor.

 

ithalatçı garanti

Oppo Türkiye garantili seçeneklerin yanı sıra daha uygun fiyatlı 2 yıl ithalatçı garantili ürünlere de gözünüz takılabilir. Bu seçenek de garantiyi telefonu üreten Oppo değil, Türkiye’ye getirten ithalatçı veriyor.

Garanti kapsamı da yalnızca ithalatçının anlaştığı teknik servislerde geçerli oluyor. Yani bu telefonun başına herhangi bir şey geldiğinde Oppo Türkiye duruma müdahale etmiyor. Ya da garantisi bitmeden telefonu resmi Oppo servisine götürdüğünüzde herhangi bir işlem yapılmıyor.

Kısaca özetlememiz gerekirse, eğer durumunuz el veriyorsa, ithalatçı garantili ürünler yerine resmi, kurumsal garanti veren telefonları tercih etmenizi tavsiye ederiz.

Facebook alışveriş konusunda yaratıcılık sınırlarını zorluyor