Akbank’tan yeni açıklama: Sistemlerimizi devreye almayı planlıyoruz

Yayın tarihi: 7 Temmuz 2021 Çarşamba 10:07 am - Güncelleme: 7 Temmuz 2021 Çarşamba 4:54 pm

Akbank’ta dün (6 Temmuz) başlayan ve ana bilgisayarlardaki teknik sorundan kaynaklandığı belirtilen kesinti sürüyor. Bankadan yapılan yeni açıklamada, sistemlerin önümüzdeki saatlerde kademeli olarak devreye alınacağı duyuruldu.

Akbank, dün (6 Temmuz) başlayan ve bankanın ana bilgisayarındaki teknik sorundan kaynaklanan kesintilerle ilgili yeni açıklamalar geldi. Bankadan sabah saatlerinde yapılan açıklamada, “6 Temmuz’da başlayan ve bankamız ana bilgisayarındaki teknik sorundan kaynaklanan kesintiler sürmektedir. Müşterilerimize hizmet verdiğimiz tüm kanallarımız bu sorundan etkilenmektedir. İlgili birimlerimiz ve teknoloji iş ortaklarımız çözüm için çalışmalarına devam etmektedir” ifadeleri kullanıldı.

Durumun siber saldırıdan kaynaklandığına dair internet ve sosyal medyada yapılan paylaşımların gerçeği yansıtmadığının belirtildiği açıklamada, şunlar kaydedildi:

“Bankamız ve müşterilerimizin bilgi ve kayıtlarına ilişkin herhangi bir güvenlik problemi bulunmamaktadır, sorunun giderilmesini takiben işlemlerimiz devam edecektir. Müşterilerimiz, bu süreçte yaşanan mağduriyetlerin giderilmesi için aldığımız önlemlere Akbank.com’dan ulaşılabilirler. Bu süre zarfında hizmetlerimizde yaşanan aksaklıklar için özür diliyoruz.”

İKİNCİ AÇIKLAMA: KADEMELİ OLARAK DEVREYE ALACAĞIZ

Bankadan konuyla ilgili yapılan ikinci açıklamada ise, “Sistemlerimizi önümüzdeki saatlerde kademeli olarak devreye almayı hedefliyoruz. Gelişmeleri sizlerle paylaşmaya devam edeceğiz” denildi.

Sosyal medya hesabından yapılan açıklamada, şöyle denildi: “Hizmetlerimizideki kesintileri gidermek için yoğun çalışmalarımızı teknoloji iş ortaklarımızla beraber aralıksız sürdürüyoruz. Sistemlerimizi önümüzdeki saatlerde kademeli olarak devreye almayı hedefliyoruz. Gelişmeleri sizlerle paylaşmaya devam edeceğiz. Süreçten etkilenen başta müşterilerimiz olmak üzere tüm paydaşlarımızdan özür dileriz.”

KAP’A AÇIKLAMA: SİBER SALDIRI İDDİASI GERÇEĞİ YANSITMAMAKTADIR

Banka konuyla ilgili Kamuoyu Aydınlatma Platformu’na da açıklama yaptı. KAP’a yapılan açıklamada da, “Durumun siber saldırıdan kaynaklandığına dair internet ve sosyal medyada yapılan paylaşımlar gerçeği yansıtmamaktadır. Bankamız ve müşterilerimizin bilgi ve kayıtlarına ilişkin herhangi bir güvenlik problemi bulunmamaktadır, sorunun giderilmesini takiben işlemlerimiz devam edecektir” denildi.

Hacker grubu Anonymous’tan Akbank açıklaması

AKBANK’TAN ‘KESİNTİ’ KARARLARI

Akbank ayrıca bugün resmi internet sitesinden söz konusu döneme ilişkin aldığı bazı kararları açıkladı. Banka, kredi kartlarının ekstresi söz konusu döneme gelecek olan müşterilerin borçlarının bir gün ötelendiğini açıkladı. Ticari ve tüketici kredilerine söz konusu dönemde faiz işletilmeyeceğini duyurdu.

Banka’nın aldığı kararlar şu şekilde;

-Ekstre ödemesi 06.07.2021 tarihinde olan kredi kartları müşterilerimizin son ödeme tarihi bankamız tarafından bir gün ötelenmiştir.

-Kredi vadesi veya taksit tarihi 06.07.2021 olan ticari ve tüketici kredileri için o gün faiz işletilmeyecektir/işleyen faizler geri ödenecektir.

-Müşterilerimize ekstre, kredi ve taksit ödemeleriyle ilgili herhangi bir gecikme faizi yansıtılmayacaktır.

-Müşterilerimizin ekstre ötelemeleri, kredi vadesi ve taksit ödemeleriyle ilgili ek bir işlem yapmasına gerek bulunmamaktadır.

-Gelişmelere paralel olarak ilave önlemler alınacaktır.

Tüm sistemleri çöken Akbank’tan açıklama