Çevrimiçi tatil kiralama platformu Airbnb ilk olarak 2016 yılında Çin’de faaliyete geçti ve yurtdışında seyahat ederken sıklıkla kullanan Çinli turistlerin coşkusuyla popülerleşti. Ancak kaynaklara göre, şirketin Çin segmenti, özellikle pandemi ışığında işletilemeyecek kadar karmaşık ve pahalı hale geldi.

Çin’de Uber’de olanlara benzer şekilde, çok sayıda yerel rakip, Amerikan şirketinin avantaj elde etmesini zorlaştırdı. Çin’deki konaklamalar, son birkaç yılda platformun gelirinin yalnızca yüzde birini oluşturuyordu. Airbnb Giderek artan sayıda şehir kısa süreli kiralamalara ilişkin kısıtlayıcı yasaları yasakladı ya da kabul etti. Ancak buna rağmen şirketin Çin’deki etkisi, yerleşik rekabet ve düzenleyici sorunlardan kaynaklandı. Airbnb Çin, Çin hükümetinin kısıtlamaları nedeniyle diğer ülkelerdeki şirket operasyonlarından farklı şekilde çalıştı. Şirket, yerel şehir yönetimleriyle anlaşmalar imzalamak ve verilerini devlet sunucularında depolamak zorunda kaldı. Airbnb için daha yeni bir engel, Çin’in seyahat üzerindeki önemli kısıtlamaları göz önüne alındığında, pandemi nedeniyle tutarsız bir uluslararası ve yerli ziyaretçi akışıydı. Küresel turizm düzelirken, BM Dünya Turizm Örgütü’nün rakamlarına göre uluslararası turist varışlarının sayısı hala pandemi öncesi seviyelere dönmedi. Çin hükümeti ayrıca, COVID-19 sayılarındaki son artış ışığında vatandaşları için “gereksiz seyahati” sınırladı ve Airbnb için potansiyel yerli kullanıcı sayısını azalttı.
Muhabir: ecevit bıktım