Rekabet Kurumu’ndan ünlü cips markalarına soruşturma

Yayın tarihi: 13 Mayıs 2024 Pazartesi 11:38 am - Güncelleme: 13 Mayıs 2024 Pazartesi 11:59 am

Türkiye’de Lays, Ruffles, Doritos, Cheetos ve Çerezza markalarıyla cips pazarında faaliyet yürüten Frito Lay Gıda Sanayi ve Ticaret AŞ’ye rekabet soruşturması açıldı.

Rekabet Kurulu, Türkiye’de Lays, Ruffles, Doritos, Cheetos ve Çerezza markalarıyla cips ve Rocco markasıyla şekerleme pazarlarında faaliyet gösteren Frito Lay Gıda Sanayi ve Ticaret AŞ hakkında soruşturma açılmasını kararlaştırdı.

Rekabet Kurumunun internet sitesinde yer alan duyuruya göre, Frito Lay Gıda Sanayi ve Ticaret AŞ’nin perakende satış noktalarında rakiplerinin faaliyetlerini zorlaştırmak suretiyle Rekabetin Korunması Hakkında Kanunu ihlal edip etmediği iddialarına yönelik yürütülen ön araştırma Rekabet Kurulunca karara bağlandı.

ÇOK SAYIDA DELİL ELDE EDİLDİ

Ön araştırmada elde edilen bilgiler ve belgeler ile yapılan incelemeler çerçevesinde Kurul, bulguları ciddi ve yeterli bularak, Frito Lay hakkında soruşturma açılmasına karar verdi. Ön araştırma döneminde yapılan incelemelerde, Kurulca, şirketin Türkiye’deki hemen her bölgedeki geleneksel kanalda yer alan nihai satış noktalarında paketlenmiş cips pazarındaki rakiplerinin faaliyetlerini zorlaştırmak suretiyle münhasırlık sağlamaya çalıştığına yönelik kuşku doğuran çok sayıda delil elde edildi.

Öte yandan, Frito Lay, Türkiye’de Lays, Ruffles, Doritos, Cheetos ve Çerezza markalarıyla cips ve Rocco markasıyla da şekerleme pazarında faaliyet gösteriyor.

Kurulca alınan soruşturma kararları, hakkında soruşturma açılan teşebbüslerin ya da teşebbüs birliklerinin Kanun’u ihlal ettiği ve yaptırımla karşı karşıya kaldıkları veya kalacakları anlamına gelmiyor.

Nihal ve Bahar Candan soruşturmasında yeni gelişme! Çete liderinden ‘pişmanlık’ mektubu

 

Kaynak: AA