5G üzerinden uzaktan bakım ve teknik destek

Yayın tarihi: 6 Ekim 2021 Çarşamba 7:00 am - Güncelleme: 4 Ekim 2021 Pazartesi 6:12 pm

Türk Telekom, 5G üzerinden uzaktan bakım ve teknik destek hizmetlerini AR teknolojisiyle hayata geçirdi.

Türk Telekom, Nokia iş birliğinde Ankara’nın Aydınlıkevler semtinde kurduğu 5G test şebekesi üzerinde gerçekleştirdiği AR destekli uzaktan bakım ve teknik destek ile bir internet müşterisine başarıyla çözüm sağladı.

teknik destek

HD kameralı ve 5G bağlantılı akıllı gözlükler ile gerçek zamanlı iş birliği

Denemede, gerçek zamanlı 5G ile AR teknolojileri bir araya getirildi. İnternet müşterisine servis veren erişim sistemlerinden evin içindeki modem bağlantısına kadar tüm kontroller ve müdahale işlemi akıllı gözlük ve AR destekli telefon kullanan saha teknisyeni tarafından gerçekleştirildi. Sahadaki teknisyene, merkezdeki uzman tarafından AR Platformu üzerinden yapılan gerçek zamanlı, yüksek çözünürlüklü, çok düşük gecikmeli video konferans ve üç boyutlu dosya paylaşımı ile uzaktan destek verildi. Böylece müşteriye sunulan teknik servisin kalitesi ve hızı arttırıldı.

 

Arıza ve müdahale süreçleri artık uzaktan yönetilecek

Yerli girişim VSight tarafından üretilen VSight Remote AR destekli uzaktan bakım ve teknik destek platformu ile Nokia Mesh WiFi Beacon cihazları kullanılarak gerçekleştirilen deneme, operasyonların daha hızlı, daha akıllı ve daha uygun maliyetlerle yönetilebileceğini ortaya koydu. 5G ve AR teknolojileri kullanılarak geliştirilen bu platformlar sayesinde kurumların organizasyonel yapısında ve gündelik hayatta fiziksel kısıtlamaları ortadan kaldırıp, gerçeklik olgusunu zenginleştirerek yeni iş alanlarının hayata geçirilmesi hedefleniyor.

İklim krizinin yeni boyutu ortaya çıktı: Dünya kararıyor