Teknoloji

5G hizmeti için ek ücret ödemeye razı

Ericsson’un ConsumerLab raporuna göre, 5G’li akıllı telefon kullanıcıların beşte biri, daha iyi bağlantı gerektiren uygulamalarda artırılmış hizmet kalitesi ve farklılaştırılmış 5G kullanımı için iletişim servis sağlayıcılarına %11’e varan bir ek ücret ödemeyi kabul ediyor.

Kullanıcı memnuniyeti ve bağlılık odaklı ‘‘5G Değeri: Performansı Değere Dönüştürmek” adlı ConsumerLab  raporda, dünya genelinde giderek artan sayıda abonenin keyif aldığı 5G teknolojisinin iletişim servis sağlayıcıları için yaratabileceği potansiyel iş değeri analiz ediliyor.
Rapor ayrıca müşterilerin stadyum, arena ve havaalanları gibi mekanlarda 5G bağlantısıyla ilgili yaşadıkları memnuniyetsizliğin, başka bir iletişim servis sağlıyıcıya geçme olasılıklarını üç kata kadar artırabileceğini gösteriyor. Bu kapsamlı araştırma, 2019’dan bu yana 5G kullanıcı pazarının gelişimini izleyen Ericsson’un araştırma serisinin bir parçası. Dünya genelinde tahmini 1,5 milyar kişinin görüşlerini yansıtıyor ve yaklaşık 650 milyon 5G kullanıcısı yer alıyor. Araştırma, özellikle 5G’yi erken benimseyen ülkelerde kullanıcı memnuniyetini etkileyen faktörlerin 5G kapsama alanından ziyade video akış kalitesi, mobil oyun/görüntülü görüşme deneyimi ve 5G hız tutarlılığı gibi alanlara kaydığını gösteriyor. Raporla İlgili Ek Bilgiler Raporda 4K, 360 derece görüntüleme, çoklu video oynatma ve artırılmış gerçeklik (AR) gibi gelişmiş video uygulamalarının 5G paketlerine dahil edilmesinin 5G kullanıcı etkileşimini ve buna bağlı mobil veri tüketimini nasıl artırdığı incelendi. 5G kullanıcılarının gelişmiş video uygulamalarında geçirdikleri süre, son iki yılda ortalama %47 arttı. Ayrıca artırılmış gerçeklik (AR) uygulamalarının günlük kullanıcı sayısı 2022’nin sonundan bu yana iki katına çıktı. ConsumerLab raporunda dört konu vurgulanıyor: 5G’de kullanıcı memnuniyeti artık yalnızca kapsama alanına bağlı değil. 5G’nin dış mekandaki kapsama alanı ve bağlantı hızı, yeni kullanıcılar için halen önemli bir faktör. Ancak 5G’nin nüfusun % 80 ve daha fazlası tarafından kullanıldığı pazarlarda, uzun süreli 5G kullanıcıları video kalitesi, uygulamaların yükleme hızı gibi diğer faktörlere öncelik veriyor. 5G, kullanıcıları video akışı ve artırılmış gerçeklik (AR) kullanımını yeniden şekillendiriyor. Yeni formatların kullanımı ve 5G veri kullanımı, iletişim servis sağlayıcıların zengin medya içeriklerini 5G paketlerine dahil etmesiyle giderek artırıyor. 5G’nin belirli mekanlardaki performansı, tüketici bağlılığında rol oynuyor. 5G’nin kullanılmaya başlamasından bu yana, araştırma kapsamındaki 28 pazarda yer alan kullanıcıların yaklaşık yüzde 17’si, 5G bağlantı performansıyla ilgili sorunlar yüzünden iletişim servis sağlayıcılarını değiştirdi. Stadyumlar, arenalar ve havalimanları gibi kalabalık mekanlarda yaşanan 5G deneyimi, önemli bir faktör. 5G kullanıcıları, farklılaştırılmış bağlantı deneyimi için daha fazla para ödemeye hazır. Akıllı telefon kullanıcılarının yüzde 20’si, farklılaştırılmış 5G bağlantısı talep ediyor. Üst düzey bağlantı kalitesine öncelik veren bu kullanıcılar, yüksek ağ performansı sunan bir 5G paketi için yüzde 11’e varan oranda ekstra ücret ödemeyi kabul ediyor.  Raporun tamamını okumak için: 5G Değeri: Performansı Değere Dönüştürmek