Medya, spor, eğitim ve sağlık gibi sektörleri derinden etkilemesi ve dönüştürmesi beklenen metaverse, ilgiyi kaybetmiş gibi gözükse de tırmanışına tekrar başladı. Bir araştırmada, 2 kişiden birinin metaverse'ün iş hayatını olumlu etkileyeceğini düşündüğü görüldü.
Teknoloji ve iş dünyasının son yıllarda yakından ilgilendiği, medyanın ilgisinin ise son yıllarda düştüğü metaverse kavramı, gerçek hayatta ve son kullanıcıda karşılık buldu. Güncel bir araştırma, 5 kiş
iden üçünün metaverse kavramının sosyal hayatını şekillendirdiğini, 2 kişiden birinin ise iş hayatını olumlu etkilediğini s
öylediğini g
österdi.
Mobil teknolojilerin gelişmesi ve giyilebilir cihazların yaygınlaş
masıyla metaverse, artırılmış gerçeklik, Web3 gibi kavramların hayal olmaktan çıkarak gerçeğe daha da yaklaştığını vurgulayan Verse İstanbul Kurucusu, CEO’su ve Metaverse Standartları Forumu Asil
Üyesi Mehmet Acar, “Özellikle Apple’ı
n da Vision Pro ürünüyle karma gerçeklik g
özlüğü pazarına girmesi bu geçişi daha da hızlandıracak. Son kullanıcı odağında, daha sürükleyici deneyimlerle çalışmaya, üretmeye, sosyalleşmeye olanak tanıyan bu teknolojiler, metaverse’ü
ve Web3’ü bugün kullandığımız internetin yeni sürümü
ne dönüştürecek” dedi.
ŞİRKETLERİN %65’INDE METAVERSE, ÇALIŞMA HAYATINI KOLAYLAŞTIRACAK
McKinsey tarafından yürütülen bir araştırmaya g
öre iyimser senaryoda 2030’a kadar 5 trilyon dolar değer üretmesi beklenen metaverse teknolojisine ilişkin bir Capgemini raporu da, organizasyonların %65’inin, çalışanlarının sürükleyici teknolojilerin işlerini daha iyi yapmasını beklediğini s
öylediğini ortaya koydu. Metaverse’ün ve bu kavramla iliş
kilenen Web3’ün işbirliğine ve birlikte çalışabilirliğe dayalı teknolojiler olduğuna dikkat çeken Mehmet Acar,
“Bu teknolojilerin çalışma arkadaşları arasında işbirliğini iyileştireceğini ve operasyonel verimliliği artıracağını öng
örmek mümkün. Bu da işletmeler için maliyet tasarrufu anlamına geliyor” dedi.
METAVERSE STANDARDS FORUM’UN ASIL ÜYELERİNDEN BİRİ
Dünyaca ünlü şirketlerin Web3’
e, metaverse’e çoktan yatırım yapmaya başladığının s
öyleyen Mehmet Acar,
“Benim de asil üyelerinden biri olduğum ve kurucu üyeleri arası
nda Meta, Microsoft, Huawei, NVIDIA, Epic Games, Unity ve Adobe gibi
önde gelen teknoloji şirketlerinin yer aldığı
Metaverse Standards Forum, tıpkı bugü
n world-wide-web'in dünyayı birbirine bağladığı
gibi, metaverse'ün de yakın gelecekte dünyayı sürükleyici deneyimlerde buluşturacak ortak bir teknoloji olduğunu kanıtlıyor" ifadelerini kullandı.
"WEB3 DÖNÜŞÜMÜ İÇIN DOĞRU İŞ ORTAĞI ŞART"
Web1’
den Web2’ye geçişte, dijital d
önüşümü konuşmaya başladığımız ilk d
önemde her işletmenin dijital kanallarda var olmak için çaba sarf ettiğini, bu çabaların küresel salgınla hızlandığını
hatırlatan Mehmet Acar,
“Yine benzer bir geçişin eşiğindeyiz. Bugün nası
l her işletmenin internet sitesi varsa, Web3 ve metaverse’ün tabana tamamen yayıldığı bir d
önemde de her şirketin
özelleştirilmiş meta evrenleri olacak. Web2’yi yaş
arken Web3’e ilişkin hazırlıklarını doğru yapan şirketler, bu geçiş
ten başarıyla çıkacak. Elbette bunu yaparken her
ölçekten şirketin doğru teknoloji iş ortağına sahip olması gerekiyor. Vizyonu geniş, küresel yenilikleri takip eden, internetin tarihsel sürecini deneyimlemiş bir iş ortağı, eğitim, iş sağlığı ve güvenliği, iletiş
im, satış, pazarlama, ürün geliştirme gibi pek çok alanda işletmelere doğru Web3 d
önüşümü yolculuğunu yaşatabilir” diye konuştu.
"METAVERSE VE İŞ BAŞARISI ARASINDA KÖPRÜ KURUYORUZ"
Metaverse ve Web3’ün
“dijital arsa satışı”,
“oyun” gibi daha g
örünen yüzüyle kavrandığını ve Türkiye’
de böyle konuşulduğunu kaydeden Verse İstanbul Kurucusu, CEO’su ve Metaverse Standartları Forumu Asil
Üyesi Mehmet Acar, değerlendirmelerini şu ifadelerle sonlandırdı:
“Sanal gerçeklik projeleri ü
reten, artırılmış gerçeklik çözümleri sunan, metaverse ve bağlı teknolojiler hakkında danışmanlı
k veren Verse İstanbul olarak vizyonumuzu ‘işletmelerin dijital dünyanın yeni fırsatlarını keşfetmesine ve bunları en verimli şekilde kullanmasına yardımcı olmak’ ifadeleriyle
özetliyoruz. Dijital dünyada yeni bir d
öneme adı
m attığımızın bilinciyle, işletmelerin yapay zeka, artırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik, karma gerçeklik, akıllı kontratlar ve metaverse teknolojileriyle arasındaki bağı güçlendiriyor; metaverse ve iş başarısı arasında k
öprü kuruyoruz.”