Temeli 2009 yılında atıldığında 2011 yılında hizmete açılacağı açıklanan, Ankara-Tiflis bağlantılı İpekyolu Yüksek Hızlı Tren (YHT) Hattı’nın ilk etabını oluşturan Ankara-Sivas kesimi ulaşıma açıldı.
Ankara-Tiflis bağlantılı İpekyolu YHT Hattı’nın ilk etabını oluşturan ve 2009 yılında temeli atılıp açılışı 8 kez ertelenen Ankara-Kırıkkale-Yozgat-Sivas kesimi dün törenle hizmete açıldı.
Saatte 250 kilometre hıza uygun olarak inşa edilen hızlı tren hattı ile Ankara-Sivas arasındaki mesafe 603 kilometreden 405 kilometreye düştü. 12 saat olan seyahat süresinin iki saate, Ankara-Yozgat arasının da bir saate indiği kaydedildi. Hızlı tren hattında Elmadağ, Kırıkkale, Yerköy, Yozgat, Sorgun, Akdağmadeni, Yıldızeli ve Sivas olmak üzere 8 istasyon bulunuyor. Bunlardan Kırıkkale, Yozgat ve Sivas istasyonlarındaki yolcu indirme-bindirme peronları tamamlandı. Trenin sadece bu istasyonlarda durup yolcu aldığı, İstanbul ve diğer illere yolculuk yapacakların Ankara’dan aktarma yapmaları gerektiği aktarıldı. Yolcu indirme-bindirme peronu yapımı devam eden istasyonlardaki çalışmaların yıl sonuna kadar tamamlanarak hizmete alınmasının planlandığı öğrenildi.
YATIRIM ÇALIŞMALARI 14 YIL SÜRDÜ
Edinilen bilgilere göre; toplam 405 kilometre uzunluğa sahip hat için 155 milyon metreküp kazı ve dolgu yapıldı. Toplam uzunluğu 66 kilometre olan 49 adet tünel, toplam uzunluğu 27,2 kilometre olan 49 adet viyadük inşa edildi. Projenin en uzun tüneli, 5 bin 125 metre ile Yozgat’ın Akdağmadeni ilçesinde yer alıyor. En uzun demir yolu viyadüğünü ise 2 bin 220 metre ile Kırıkkale’nin Çerikli bölgesinde yapıldı. 90 metre ile Türkiye’nin en uzun açıklığa sahip demir yolu viyadüğü ile, 88,6 metre ile Türkiye’nin en yüksek ayağa sahip demir yolu viyadüğü ise Elmadağ’da inşa edildi. Projeyle ilgili yatırım çalışmaları 14 yıl sürdü.